جهان

حضور مسیحیان در مجالس عزاداری شیعیان در کامرون

یک روزنامه نگار شیعه کامرونی طی سخنانی گفت: مراسم و عزاداری های پیروان اهل بیت علیهم السلام در مساجد و حسینیه های کامرون شاهد مشارکت روزافزون مردم حتی مسیحیان است.

 

یک روزنامه نگار شیعه کامرونی طی سخنانی گفت: مراسم و عزاداری های پیروان اهل بیت علیهم السلام در مساجد و حسینیه های کامرون شاهد مشارکت روزافزون مردم حتی مسیحیان است.

علی برنارد جنگام روزنامه نگار اهل کامرون، که به زیارت حرم سید الشهدا علیه السلام مشرف شده بود، ماجرای گرایش خود از مسیحیت به اسلام و چگونگی تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام در کامرون را بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، جنگام گفت: این اولین باری نیست که به کربلای معلی می آیم، اما هربار که به عراق می آیم گویی اولین بار است و من این کشور را دوست دارم، زیرا سرزمین پیامبران و سرزمینی است که امام حسین علیه السلام آن را برگزید. 

این روزنامه نگار شیعه ادامه داد: هنگامی که خود را با گذشته مقایسه می کنم می بینم که تغییر زیادی کرده ام؛ به ویژه پس از آنکه شیعه شدم متوجه شدم که نگاه من به جهان تغییر کرده و در جامعه خود به یک الگو تبدیل شده ام که از من پیروی می کنند و تمام اینها از برکات فرهنگ تشیع و اهل بیت علیهم السلام است.

وی ادامه داد: از آنجا که یک روزنامه نگار هستم، مجله الکترونیک نورالحسین علیه السلام را راه اندازی کردم و سختی ها نتوانست مانعی بر سر راه من در این مجله باشد و از این رو به نشر آن ادامه دادم و مطالب آن نیز کاملا مربوط به اهل بیت علیهم السلام و سیره و ارزش های آنها است. 

وی درباره کامرون گفت: در کشور کامرون حق آزادی بیان کاملا محترم است و ترویج مذهب اهل بیت علیهم السلام هیچ مشکلی نداشته و تنها مشکل ما کمبود رسانه های مکتوب، تصویری و شنیداری در کامرون است که به مسئله امام حسین علیه السلام و سیره ایشان بپردازند.

جنگام گفت: تشیع در کامرون پیشینه زیادی نداشته، اما روند رو به رشدی دارد و برآوردها نشان می دهد اکنون بیش از 50 هزار شیعه در کامرون وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیروان ادیان در کامرون همزیستی مسالمت آمیز عمیقی با یکدیگر دارندو همه ادیان با الفت و محبت با هم زندگی می کنند.

آنها حتی در مجالس عزاداری پیروان اهل بیت علیهم السلام در مساجد و حسینیه ها شرکت می کنند و ما شاهد مشارکت روزافزون مردم حتی مسیحیان هستیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا