جهان

ممنوعیت آموزش تعالیم شیعیان در مالزی

ریاست بنیاد جهانی صلح پرادانا ؛ اشاعه تعالیم شیعی را موجب تنش و چند دستگی در جامعه مسلمانان مالزی دانست

به گزارش شیعه ویوز ، در ادامه فعالیت های ضد شیعی در مالزی که در برهه اخیر شدت گرفته است، نخست وزیر سابق مالزی نیز خواستار جلوگیری از گسترش تعالیم شیعی در این کشور شد.

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی که هم‌اکنون ریاست بنیاد جهانی صلح پرادانا را برعهده دارد؛ اشاعه تعالیم شیعی را موجب تنش و چند دستگی در جامعه مسلمانان مالزی دانست و گفت: ادامه این روند باعث متلاشی شدن جامعه می‌شود.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه وجود تعالیم شیعه و سنی در یک کشور معمولا باعث دشمنی بین مسلمانان می‌شود افزود: ما نمی‌خواهیم این اتفاق در مالزی بیفتد.

نخست وزیر سابق مالزی همچنین گفت: من نمی‌گویم که مذهب تشیع اشتباه است و یا مذهب تسنن. تفاسیر مذهبی نباید آنقدری متفاوت باشند که باعث درگیری و خونریزی شود.

ماهاتیر محمد مسلمانان مالزی را تا زمانی که به تعالیم اهل تسنن پایبند هستند سعادت‌مند خواند و اظهار کرد: اکنون تعالیم شیعیان در بین برخی رواج پیدا کرده که باعث نگرانی شده است.

بنیاد جهانی صلح پرادانا ادامه اشاعه تعالیم شیعی در مالزی را جرقه آغاز نزاع عنوان کرد و گفت: ممکن است کار به جایی برسد که مساجد شیعیان و اهل تسنن جدا شده و باعث درگیری‌های خونین در کشور شود.

نخست وزیر سابق مالزی در پایان اظهارات خود به مذهب تشیع در ایران و ایرانیانی که به مالزی می‌روند اشاره کرد و گفت: اگر در ایران، آنها(ایرانیان) می‌خواهند مذهبشان(تشیع) را پیروی کنند، اختیار با خودشان است ولی اگر به کشور ما می‌آیید لطفاً ما را آزار ندهند!

شایان ذکر است؛ «مخریز ماهاتیر محمد» فرزند ماهاتیر محمد نیز سردمدار فعالیت های ضد شیعه در این کشور شده است. وی اعلام کرده که دولت ایالتی باید بودجه ای را برای تقویت مقامات دینی مالزی اختصاص دهند تا بتوانند قوانین ضد شیعی بیشتر و بهتری وضع کنند!

همچنین «سلطان عبدالحلیم معظم شاه» سلطان ایالت کداه مالزی که در حال حاضر پادشاه کل مالزی نیز است با ابراز نگرانی از افزایش جدی شیوع ایدئولوژی شیعی در مالزی به ویژه در ایالت کداه دستور مجازات شدید برای آن‌هایی که به گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی اقدام می‌کنند، صادر کرد.

در برهه اخیر مسؤولان ایالت های مختلف مالزی برای شدت بخشیدن به قوانین علیه پیروان اهل بیت(ع)، تمامی فتواهای ضد شیعی و نیز بودجه های تعیین شده برای این کار را قطعی و لازم الاجرا دانسته اند.

 

{flvremote}http://dl.shiawaves.com/persian/videos/9207/0256/01-256.flv{/flvremote}

دانلود 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا