جهان

تاریخ زندگی مسلمانان در موزه دورهام کارولینا

موزه دورهام نمایشگاه «تاریخ زندگی مسلمانان کارولینای شمالی» را برگزار می کند. 

 

موزه دورهام نمایشگاه «تاریخ زندگی مسلمانان کارولینای شمالی» را برگزار می کند. 

موزه تاریخ دورهام در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا در جدیدترین نمایشگاه با نام «ساخت پل از طریق  ایمان» که11 آگوست برگزار می شود، قصد دارد تاریخچه زندگی اولین مسلمانان در این ایالت را به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه شامل تاریخچه ورود نخستین مسلمانان به آمریکا، زندگی الرزاق بنیانگذار مسجد محمد در سال 1950 و نقش مسلمانان در زندگی مردم شهر دورهام و فرای آن است.

تصاویری از محمدعلی کلی، بوکسور شناخته شده مسلمان آمریکایی در کنار بنیانگذاران این مسجد نیز در این نمایشگاه به چشم می خورند.

برگزارکنندگان بر این باور هستند که این نمایشگاه نشان دهنده روایت زندگی مردمانی است که تاکنون به آن اشاره نشده است، اما در واقع منجر به ایجاد جایگاه معتبری برای جامعه سیاه پوستان آمریکایی در شهر دورهام شده اند که فعالیت هایشان ریشه در کارآفرینی، تلاش و کوشش  و مدارای مذهبی دارد.

پاتریک مکلو، مدیر اجرایی موزه در این باره گفت: متاسفانه اسناد درست و جامعی از اجتماع مسلمانان در دورهام پیش از این وجود نداشته و ما می خواستیم که مردم بدانند آن ها از سال ها پیش در این منطقه حضور داشته اند  و همسایگان خوبی برای دیگر مردم بوده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا