جهان

برگزاری هفدهمین «كنفرانس مجلس علمای شيعه ی آمريكای شمالی»

«هفدهمین كنفرانس مجلس علمای شيعه ی آمريكای شمالی» برگزار شد.

 

«هفدهمین كنفرانس مجلس علمای شيعه ی آمريكای شمالی» برگزار شد.

در جریان این كنفرانس، علمای شيعه از کشورهای کانادا و آمریکا، در هتل هیاتِ «ويرجينيا»ی آمريكا گردهم آمدند.

به گزارش شیعه ویوز، در اين كنفرانس كه حدود پنجاه تن از روحانيون و علمای آمريكا و كانادا شركت داشتند، ابتدا اساس نامه ی مجلس علما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از دیگر  فعالیت های این کنفرانس، تشکیل پنج كمیسيون كاری بود، که در هر كمیسيون شش تا هشت نفر از علمای شیعه حضور خواهند داشت.

در این راستا، حجت الاسلام و المسلمین «شيخ محمد تقی ذاکری» از وکلای مرجعیت شیعه در آمریکا و نماینده بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، به عضویت كمیسيون حوزه و كمیسيون امور فقهی و علمی انتخاب شد.

همچنین حجت الاسلام «شیخ صالح سیبویه» ـ از وکلای مرجعيت شيعه آیت الله العظمی شیرازی در کانادا و از اعضای اصلی هيئت اداری اين مجلس ـ به عنوان عضو کمیسیون ارتباطات و هماهنگی انتخاب شد.

«مؤسسه امام» به مديريت حجت الاسلام و المسلمین «سيد باقر کشمیری» وكيل آیت الله  العظمی «سیستانی» در آمریکا،  كليه امور هماهنگی و ارتباطی و پی گیری فعاليت كمیسيون‌ها را عهده دار شد.

در این کنفرانس دو روزه،  همچنین مشكلات و مسائل مهم مربوط به جامعه شیعی آمریکای شمالی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادها و راه كارهای مقابله و حل این مشکلات، مطرح شد.

در این نشست، «حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه» طی سخنانی، ضمن ابلاغ سلام آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به علمای حاضر، از زحمات موسسه امام و مدیریت محترم این موسسه برای برگزاری این کنفرانس، تشکر کرد.

«حجت الاسلام و المسلمین شيخ محمد تقی ذاکری» نیز طی سخنانی، تأكيد مرجعیت شیعه بر برادری و همکاری علما با يکديگر و ارتباط با ديگر مذاهب و اديان را بيان کرد.

گفتنی است، مجلس علمای شیعه ی آمریکای شمالی، هر سال با برگزاری اجلاس عمومی در راه خدمت به جامعه شیعی قدم بر می‌دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا