جهان

برگزاري تجمع محکوميت تخريب بقيع، در مقابل سفارت عربستان در لندن پایتخت انگلیس

شيعيان انگليس، تخريب قبرستان بقيع را محکوم کردند و خواستار بازسازي آن شدند.

 

شيعيان انگليس، تخريب قبرستان بقيع را محکوم کردند و خواستار بازسازي آن شدند.

شيعيان ساکن لندن، با برگزاري تجمعي اعتراض آميز در مقابل سفارت عربستان سعودي در پايتخت انگليس، ضمن محکوم کردن تخريب مراقد ائمه عليهم السلام در قبرستان بقيع، به دست وهابيون آل سعود، خواستار بازسازي آن شدند.

شرکت کنندگان در اين تجمع، پلاکاردهايي با مضامين: «نه، به تروريسم به خاطر انسانيت»،  و «اسلام ديني براي صلح است»  با در دست داشتند و با سردادن شعارهايي، آل سعود را تروريست خواندند.

اين تجمع اعتراض آميز که در پي دعوت «سازمان جهاني بقيع» ترتيب داده شده بود، با صدور بيانيه اي ضمن محکوم کردن تخريب مراقد ائمه عليهم السلام در قبرستان بقيع، آن را جنايت فرهنگي ـ مذهبي قرن دانستند و خواستار موافقت حکام عربستان سعودي با بازسازي مراقد ائمه عليهم السلام در بقيع، توسط شيعيان شدند.

شايان ذکر است، قبرستان بقيع يکي از قبرستان هاي صدر اسلام است که علاوه بر وجود مرقد چهار تن از امامان شيعيان، بسياري از شخصيت هاي صدر اسلام را در خود جاي داده، که همگي اين قبور داراي گنبد و بارگاه بوده اند.  سني هاي تندروي وهابي کوردل که شيعيان را مشرک مي نامند، با بهانه و ادعاي انحرافي از بين بردن نمادهاي شرک،  و با هدف محو تاريخ حقيقي اسلام، اين قبور و حرم هاي مطهر آن ها را در  هشتم شوال سال 1344 هجري قمري ويران کردند، که مهر تاييدي ديگر بر مظلوميت شيعه در تاريخ بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا