جهان

حضور نماینده مرجعیت شیعه در پی دعوت نسخت وزیر کانادا به مناسبت عید فطر

نماینده مرجعیت شیعه در مراسم ضیافت پارلمان کانادا شرکت نمود.

 

نماینده مرجعیت شیعه در مراسم ضیافت پارلمان کانادا شرکت نمود.

حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه، از نمایندگان مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله و مدیر مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کشور کانادا به دعوت پارلمان و نخست وزیر این کشور در مراسم بزرگداشت عید سعید فطر که از سوی پارلمان کشور کانادا برگزار شده بود، شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفنر معظم له، این مراسم با حضور مسئولان مراکز اسلامی و جمعی از علما و شخصیت های مسلمان در شهر اوتاوا، پایتخت کشور کانادا برگزار شد و حجت الاسلام سیبویه تنها روحانی شیعه حاضر در این مراسم بود.

در این مراسم «جاستین ترودو» نخست وزیر کشور کانادا در جمع حاضران به سخنرانی پرداخت و از کلیه مسئولان مراکز اسلامی و شخصیت های مسلمان فعال در این کشور به منظور تلاش در زمینه ارتقای سطح علمی و اقتصادی کانادا قدرانی کرد.

وی همچنین ضمن تأکید بر مبارزه با هرگونه تبعیض نژادی و مذهبی، آمادگی خود را برای رفع مشکلات و احتیاجات مسلمانان اعلام نمود.

نماینده آیت الله العظمی شیرازی در خلال این مراسم، ملاقات هایی با نخست وزیر و عده ای از وزرا و نمایندگان پارلمان کشور کانادا داشت که وزیر مهاجرت کانادا از جمله آنان بود.

حجت الاسلام سیبویه در ملاقات با این وزیر کانادایی، برخی از مشکلات جامعه اسلامی مقیم در این کشور را با وی مطرح کرد که طی آن قرار ملاقاتی از سوی وزیر مهاجرت کانادا، به منظور بازدید از مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی و پرداختن به مشکلات مسلمانان و گفتگو در این زمینه تدارک دیده شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا