جهان

راهپيمايي شيعيان در نقاط مختلف جهان و درخواست بازسازی مراقد اهل بیت علیهم السلام در جنت البقیع

نقاط مختلف جهان در سالروز تخریب قبرستان بقیع شاهد مراسم گوناگونی بود که توسط شیعیان برگزار شد.

 

نقاط مختلف جهان در سالروز تخریب قبرستان بقیع شاهد مراسم گوناگونی بود که توسط شیعیان برگزار شد.

در سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در قبرستان بقیع بسیاری از حسینیه ها تکایا شاهد حضور شیعیان عزادار و محبین اهل بیت علیهم السلام بود.

همچنین بسیاری از شیعیان در کشورها و شهرهای مختلف جهان با راه اندازی تظاهرت و تجمع های اعتراض آمیز، در مقابل سفارت عربستان سعودی، به این جنایت بشری اعتراض کردند.

شهرهای لکهنو در هند، اوتاوا در کانادا و واشنگتن دی سی در آمریکا، از جمله شهرهایی هستند که شاهد حضور اعتراض آمیز شیعیان در مقابل سفارت عربستان سعودی بودند.

در این تجمع های اعتراض آمیز، شیعیان با در دست داشتن پارچه نوشته ها و سردادن شعارهایی، ضمن محکوم نمودن این اقدام وهابی ها، خواستار بازسازی قبرستان بقیع شدند.

همچنین قرار است، فردا (یکشنبه) تجمع مشابهی در مقابل سفارت عربستان سعودی در شهر لندن پایتخت کشور انگلیس برگزار شود.

این اجتماعات اعتراض آمیز که به دعوت «سازمان جهانی بقیع» برگزار می شوند، از روز هشتم شوال مصادف با سالروز تخریب مراقد ائمه علیهم السلام در قبرستان بقیع و دیگر اماکن مقدسی که در این قبرستان قرار داشته آغاز شده و تا چند روز در نقاط مختلف جهان ادامه می یابند.

شایان ذکر است در کمتر کشوری به اندازه عربستان، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آنجاست و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود.

ولی متأسفانه، وهابی ها و سنی های تندرو، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده که یکی از مهمترین آنها قبرستان بقیع و قبور مطهر چهار امام شیعیان در این قبرستان است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا