جهان

گاردین: آرزوهای سازمان ملل در الحدیده برباد رفت

روزنامه انگلیسی گاردین مواضع ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان را مانعی برای ایجاد آتش بس به میانجی‌گری سازمان ملل متحد توصیف کرد.

 

روزنامه انگلیسی گاردین مواضع ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان را مانعی برای ایجاد آتش بس به میانجی‌گری سازمان ملل متحد توصیف کرد.

روزنامه گاردین در مقاله‌ای در ارتباط با آخرین تحولات در بندر الحدیده یمن نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به  مواضع ائتلاف مهاجم در خصوص یمن، آمال سازمان ملل متحد برای آغاز گفت و گو به منظور ایحاد آتش بس در الحدیدة برباد رفته است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن حمایت می‌کند، به میانجیان تاکید کرده است که تنها با تسلیم شدن بدون قید و شرط نیروهای یمنی و عقب نشینی کامل آنها از منطقه اطراف بندر الحدیدة راضی می‌شود.

این مقاله امارات را عامل این تندوری در موضع ائتلاف سعودی معرفی کرده وبه نقل از «انور قرقاش» وزیر خارجه امارات در گفت و گو با خبرنگاران آورده است: هیچ شرطی قابل قبول نیست و اگر آنها می‌خواستند شرطی گذارند، باید قبلا به آن فکر می‌کردند اما اکنون زمانی برای گفت‌وگو وجود ندارد.

شایان ذکر است «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای ایجاد توافقی برای انتقال کنترل بندر الحدیدة که هم اکنون در دست نیروهای یمنی قرار دارد به سازمان ملل و سازمان‎های امدادرسان بین‎المللی تلاش کرد که نتیجه دلخواه سازمان ملل را در پی نداشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا