جهان

سرآشپز هندو که به احترام مسلمانان روزه می گیرد و به ۶۰ هزار نفر افطاری می دهد

یک سرآشپز هندو در دبی امارات هر ساله در ماه مبارک رمضان، برای نیازمندان و افراد بی بضاعت افطاری آماده می کند.

ز

 

یک سرآشپز هندو در دبی امارات هر ساله در ماه مبارک رمضان، برای نیازمندان و افراد بی بضاعت افطاری آماده می کند.

بابی کاپور سرآشپز هندو، امسال تقریبا به 60 هزار نفر در ماه رمضان غذای داغ، نوشیدنی و دسر داده است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما اولین بار درسال 2015 این برنامه را آغاز کردیم و نزدیک به 1 هزار و 500 نفر برای افطاری آمدند. در سال 2016 پیشرفت فوق العاده ای داشتیم و 17 هزار نفر را توانستیم غذا بدهیم و سال گذشته رقم شرکت کنندگان در مراسم افطاری ما به بیش از 30 هزار نفر رسید. اما امسال می خواستیم 50 هزار نفر را افطاری داده باشیم با این حال بیش از آنچه تصور می کردیم نتیجه گرفتیم.

به گفته کاپور هر غذا هزینه ای معادل 10 درهم (واحد پول امارات) هزینه دارد.

کاپور می گوید: من یک مسلمان نیستم، اما درماه رمضان اغلب روزه می گیریم. دلیل روزه گرفتنم احترام گذاشتن به مسلمانان و تیم کاری در آشپزخانه است که به من کمک می کنند. کار کردن و ایستادن در هوای گرم تابستانی و آماده کردن روزانه  600 کیلوگرم گوشت و 400 کیلوگرم برنج و دانستن اینکه اجازه ندارید تا آخر روز آب و غذایی بخورید، کار ساده ای نیست.

وی افزود: کار ما معمولا تا ساعت 8 بعد از ظهر تمام نمی شود و باید به یاد داشته باشید که بعد از رفتن آن ها نیز کار ما تمام نشده و ما باید به آشپزخانه بازگردیم و لوازم آشپزی را تمیز کرده و آن ها را برای فردا آماده کنیم.

به گفته کاپور وی روزانه به 2 هزار نفر درماه رمضان افطاری می دهد، با این حال همیشه به دنبال شیوه هایی است که بتواند این رقم را افزایش دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا