جهان

۱۴ زن محجبه از اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در نیوجرسی شکایت کردند

14 زن محجبه در شهر نیوجرسی از اداره امنیت حمل و نقل آمریکا به خاطر رفتار توهین آمیز و برخورد ضداسلامی ماموران در فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی در ماه دسامبر شکایت کرده اند.

 

14 زن محجبه در شهر نیوجرسی از اداره امنیت حمل و نقل آمریکا به خاطر رفتار توهین آمیز و برخورد ضداسلامی ماموران در فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی در ماه دسامبر شکایت کرده اند.

این 14 زن مسلمان در دسامبر سال گذشته از یک خط امنیتی که مسافران در آن، در انتظار پرواز به شیکاگو بودند؛ بیرون کشیده شدند.

به گفته آنان ماموران امنیتی چمدان های آن ها را زیر و رو کرده و آن ها را به شکل تحقیرآمیزی مورد تفتیش بدنی قرار داده اند، در حالی که از پشت یک پنجره شفاف مسافران دیگر آن ها را مشاهده کرده، با تلفن های همراه شان از این ماجرا عکس گرفته و بین خودشان به آن ها می خندیدند.

این زنان که همگی در نیوجرسی زندگی می کردند برای شرکت در یک همایش سالانه «دایره اسلامی آمریکای شمالی» یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سازمان های اسلامی در آمریکا، سوار هواپیما می شدند. 

آن ها پس از این رفتار نیروهای امنیتی، با پرواز بعدی به همایش رفته و یک روز از همایش سه روزه را نیز از دست دادند.

یاسمین، سوزان و سارا الفاررا سه خواهر محجبه از این خاطره تلخ گفته و می گویند که آن روز احساس کردند که رفتار ماموران فرودگاه با آن ها مانند حیوانات باغ وحش بوده است. 

بسیاری از این زنان پیش از این همدیگر را ملاقات نکرده بودند، اما به خاطر حجاب اسلامی به عنوان مسلمان شناسایی و مورد تحقیر و تبعیض قرار گرفته بودند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» از نیوجرسی که به نمایندگی از زنان فرم شکایت را به دادگاه ارائه داده، اعلام کرده که  عملکرد ماموران فرودگاه تحت قوانین  فدرال غیرقانونی بوده است و مسئولین این فرودگاه باید به سبب آسیب روحی و برخورد ضداسلامی به زنان مسلمان غرامت بپردازند.

لازم به ذکر است به گفته شورای کایر، که در ماه آوریل گزارشی از اسلام هراسی ها منتشر کرده، این برخورد تنها یکی از پرونده های تبعیض آمیز ماموران فدرال است و اسلام هراسی میان ماموران دولتی آمریکا در سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

به گفته این فعالان، تعداد پرونده های مشابه گزارش شده به کایر 2 هزار و 599 مورد است که 35 درصد آنها در برخورد با ماموران فدرال بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا