جهان

پيام سازمان جهانی نفی خشونت به وزير مسلمان کشور انگلستان

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» به مناسبت انتخاب آقای ساجد جاويد به سمت وزارت کشور انگلستان پيامی خطاب به وی صادر کرد که به شرح زير می باشد:

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» به مناسبت انتخاب آقای ساجد جاويد به سمت وزارت کشور انگلستان پيامی خطاب به وی صادر کرد که به شرح زير می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

خدای عزوجل می‌فرمايد: 

«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا؛ 

خدا به شما فرمان مى‏‌دهد كه سپرده‌ها را به صاحبان آن ها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى ‏كنيد، به عدالت داورى كنيد؛ در حقيقت نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مى‏ دهد و خدا شنواى بيناست» (نساء/58).

جناب، آقای ساجد جاويد، وزير کشور انگلستان

السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته

اينکه يک مسلمان منصبی عالی را در يکی از کشورهای بزرگ در اختيار گرفته است مايه خوشوقتی و خرسندی بسيار اين سازمان است، لذا از خدای متعال خواستاريم که گام‌هايتان را استوار گرداند و شما را در ايفای اين مسئوليت سنگين که بر دوش گرفته‌ايد ياری فرمايد.

جناب وزير کشور انگلستان؛

از آنجایی که دين اسلام بن پايه‌های محکمی برای تعامل مدنی بين ادیان و ملت‌های گوناگون در تمام عرصه‌های بشری و جهانی است، سازمان جهانی نفی خشونت اميد دارد، شما با قرار گرفتن در مقامی عالی و پذیرفتن مسئوليتی سنگين در کشور انگلستان در معرفی اسلام ناب و تعاليم انسانی آن سهيم باشید؛ همان اسلامی که از آغاز تا به امروز انسان را به سوی کمال، نوآوری و اخلاق نيکو و والا گسيل می‌دارد.

حضرتعالی نيک مطلع هستید که اسلام عزيز آمده است تا انسان‌ها را به حُسن تعامل با ديگران تشويق و ترغيب کند و با تاکید بر انسان دوستی و ميهن دوستی به حقوق انسان‌ها مانند: آزادی بيان، اختلاف نظر و شنيدن رأی ديگران توجه می‌دهد و ديگر اينکه بر گفتمان و انسجام بين مردم تأکيد دارد، چراکه اسلام دين صلح، محبت و ايثار است.

در اين موقعيت، سازمان جهانی نفی خشونت انتظار دارد حضرتعالی با قرار گرفتن در اين جايگاه حساس، راهی را در پيش گيريد که حضرت رسول خدا، محمد مصطفی صلی الله عليه وآله و جانشين ایشان يعنی اميرمؤمنان علی عليه السلام در پيش گرفتند؛ راه و رفتاری که در تعامل با مردم با هيچ اجحاف و زيان و آزاری همراه نبود. 

آن بزرگان نمونه‌های منحصر به فرد و بی مانند انسانی بودند که حاکمانِ عبرت پذير و هدايت يافته در طول تاريخ رويه آن بزرگان را در کشورداری و مردم داری به کار بسته‌اند.

اين سازمان مجدداً انتصاب شما را به مقام وزارت کشور انگلستان تبريک گفته، تأکيد دارد شايسته و بايسته است که حضرتعالی اين ارزش‌های والا را مدنظر قرار دهيد، به حق و عدالت متمسک شويد و در امور مردم با ديده تسامح بنگريد. 

خدای متعال شما را در امور خير موفق دارد، 

والله ولي التوفيق.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا