جهان

بیش از ۱۰۰ مسجد حیدرآباد هندوستان وضعیت نابسامانی دارند

مقامات شهری ایالت تلانگانای هندوستان به سبب بی توجهی به وضعیت نابسامان موجود در مساجد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

 

مقامات شهری ایالت تلانگانای هندوستان به سبب بی توجهی به وضعیت نابسامان موجود در مساجد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

براساس گزارش های رسیده نزدیک به 100 مسجد که برای چند دهه در حیدرآباد واقع شده و به دوره های قطب شاهی و آصف جاهی برمی گردند در شرایط بسیار وخیمی به سر برده و احتمال تخریب آن ها وجود دارد.

به گفته فعالان اجتماعی این مساجد، چندین سال است که مورد مرمت و بازسازی قرار نگرفته و وضعیت نابهنجار آن ها سبب شده مردم از نماز خواندن در آن ها امتناع کنند.

این فعالان همچنین گفته اند که هیات مدیره اوقاف ایالت هیچ نظری درباره جایگاه دقیق این مساجد ندارد و فقط در پرونده های آن ها به وجود این مساجد اشاره هایی شده است.

محمد اکرم یک فعال مدنی که کمپین بازگشایی «مساجد غیرآباد» را عهده دار شده در این باره گفت: مجموعا 135 مسجد داخل و اطراف این شهر وجود داشتند که با کمک گروه های جوانان محلی و سازمان های دینی مختلف، از میان آن ها 27 مسجد مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و اکنون فعال هستند. 

وی افزود: بیشتر این مساجد به بهانه های مختلف درگیر پرونده هایی شده اند و هیات اوقاف محلی برای کمک کردن به وضعیت کنونی دست تنها و ناتوان است.

یک فعال دیگر نیز گفت:بیشتر مساجد درگیر پرونده های مالکیت زمین هستند و درگیری های قضایی باعث شده انجام مرمت و بازسازی آن ها به تعویق بیافتد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا