جهان

بزرگترین مسجد در پایتخت استرالیا رسما افتتاح شد

 در شهر کانبرا پایتخت استرالیا، بزرگترین مسجد این شهر، رسما افتتاح شده و صدها نمازگزار در مراسم افتتاحیه رسمی آن گردهم جمع شدند.

 

 در شهر کانبرا پایتخت استرالیا، بزرگترین مسجد این شهر، رسما افتتاح شده و صدها نمازگزار در مراسم افتتاحیه رسمی آن گردهم جمع شدند.

آداما کوندا، از اعضای این مسجد می گوید: من مانند تشنه ای هستم که مدت ها در انتظار باران بوده و امروز باران بر سرش باریده باشد. امروز روز خوبی است. به ویژه وقتی می بینیم که امیدها و آرزوهایمان بالاخره به واقعیت پیوسته اند.

گفتنی است نخستین مسجد شهر کانبرا در سال 1962 میلادی و تنها برای نزدیک به 300 نمازگزار تاسیس شد. اما با افزایش جمعیت مسلمانان در این شهر، نیاز برای ساخت یک مسجد بزرگتر در محله های جنوبی شهر روز به روز آشکارتر می شد.

به گفته دست اندرکاران، ساخت و ساز مسجد احمد الصباح، که بزرگترین مسجد کانبرا می باشد، چند دهه به طول انجامیده و مسیر تاسیس آن با فراز و نشیب های متعددی روبرو شده است.

این مکان در آغاز یک مرکز اجتماعی کوچک بوده که به عنوان مرکز فعالیت های اجتماعی و مکانی برای برپایی نمازهای جماعت مورد استفاده قرار می گرفته، ولی برای جامعه اسلامی رو به رشد این منطقه ناکافی بوده است. 

لازم به ذکر است این مرکز در سال 2014 مورد حمله و تخریب قرار گرفته اما این حمله نه تنها سبب توقف تلاش های جامعه اسلامی نشد، بلکه آن را تقویت کرد تا این مسجد تاسیس شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا