جهان

افزایش چشمگیر اقدامات خصمانه علیه شیعیان جهان در مارس ۲۰۱۸

اقدامات ضد شیعی در ماه گذشته میلادی به شدت افزایش یافته است. 

 

اقدامات ضد شیعی در ماه گذشته میلادی به شدت افزایش یافته است. 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) ضمن اعلام این خبر افزود: کاهش رویدادهای ضدشیعی در ماه فوریه مدت زمان زیادی تداوم نداشت، به طوریکه با افزایش ۱۱۳ حادثه، تعداد ۳۵۹ اقدام ضدشیعه در ماه فوریه، در ماه مارس به ۴۷۲ مورد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این نهاد حقوق بشری، افزایش چشمگیر این وقایع بیش از همه به تعداد زیاد بازداشت ها در بحرین و افزایش قابل توجه تلفات در پی اقدامات تروریستی سنی های تندرو در افغانستان مربوط می شود.

به گزارش شیعه رایتس واچ، تنها در ماه مارس ۲۰۱۸ اقدامات تروریستی علیه شیعیان 60 تن را به شهادت رسانده و 154 نفر را به شدت مجروح ساخته که تا جایی که تعدادی از آنها نقص عوض شده اند. 

 به عبارت دیگر در این ماه روزانه ۷ نفر از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند. 

همچنین دراین ماه ۱۹۷ نفر از مسلمانان شیعه بازداشت شده و ۴۰ نفر با ادعاهای ساختگی محکوم به حبس شده اند. 

این سازمان حقوق بشری که موضوعات مرتبط با شیعیان را در سطح جهان رصد می کند، افزود: در ماه گذشته میلادی تعداد 19 مورد رویداد دیگر علیه شیعیان گزارش شده که آنها نیز شامل حرمت شکنی مساجد، حمله به آزادی بیان، مجازات حبس، اعتراف اجباری و لغو تابعیت بوده است.

شیعه رایتس واچ در پایان افزود: به طور کلی در این ماه روزانه حدود ۱۵ مورد اقدام خصمانه علیه شیعیان اتفاق افتاده که رشد خشونت و اقدامات ضد بشری علیه جمعیت شیعه در جهان را نشان می دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا