جهان

محکومیت منع حجاب دانش آموزان در انگلیس

اتحادیه آموزش و پرورش بریتانیا منع حجاب دانش‌آموزان را محکوم کرد.

 

اتحادیه آموزش و پرورش بریتانیا منع حجاب دانش‌آموزان را محکوم کرد.

اتحادیه ملی آموزش و پرورش بریتانیا در اجلاس سالانه خود در برایتون انگلیس، سخنان گفته شده توسط برخی مقامات آموزشی ارشد این کشور، مبنی بر ممنوعیت تحصیل برای دانش آموزان کم سن و سال با حجاب در مدارس دولتی را محکوم کرده و این مواضع را «نژادپرستی عریان» خواند.

این اتحادیه در پایان اعلام کرده است: تلاش ها برای منع دختران محجبه از تحصیل در مدارس ابتدایی همان «نژادپرستی عریان» در لباس «آزادی خواهی» است.

این اتحادیه، آماندا اسپیلمن، سرپرست اداره افستد، سازمان نظارت بر آموزش و تحصیلات در انگلستان و بازرس اصلی مدارس این کشور را متهم کرده که قصد دارد حجاب اسلامی را با «جنسیت گرایی دختران جوان» مرتبط سازد.

لطیفه آبوچاکرا، یکی از سخنرانان این همایش که معلم نیز هست، سخنان این مقام آموزش و پرورش انگلستان را نژادپرستانه و اسلام هراسانه خطاب کرد.

 وی در سخنانش گفت: برخوردهای این اداره، این تصور را در میان مردم ایجاد می کند که اسلام زنان را سرکوب می کند و این عمل گروه های نژادپرستانه را تقویت نموده و قدرتند می سازد.

معلم دیگری نیز گفت: موضع آفستد ناعادلانه و سختگیرانه بوده است. این حقیقتا غیرقابل قبول است که این سازمان دختران مدرسه ابتدایی را مورد بازجویی قرار داده و از آن ها به خاطر انتخاب شان درباره حجاب اسلامی تفتیش عقیده کند.

پیت اسمیت نماینده ای از معلمان سوییندون نیز گفت: آفستد به جو کنونی اسلام هراسی در انگلیس دامن زده و آن را لباس آزادی خواهانه پوشانده است. ما به این گروه و اداره آموزش و پرورش انگلستان می گوییم که حاضر نیستیم چنین برخوردهای نژادپرستانه ای را تاب بیاوریم. ما مقابل این موضع ایستادگی می کنیم و به هر شیوه ممکن نژادپرستی را عقب می رانیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا