جهان

درخواست فرانسوی‌ها برای توقف ارسال سلاح به عربستان و امارات

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد، 75 درصد از مردم فرانسه خواستار توقف ارسال تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

 

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد، 75 درصد از مردم فرانسه خواستار توقف ارسال تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

در آستانه ورود جنگ یمن به چهارمین سال، یک موسسه نظرسنجی غربی نظر مردم فرانسه را درباره ارسال تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی جویا شد.

نتیجه نظرسنجی موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد که 75 درصد از فرانسوی‌ها از رئیس‌جمهور کشورشان، توقف ارسال سلاح به کشورهای حاضر در جنگ یمن شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی را خواستار هستند.

به گزارش رویترز، به دلیل تشدید نگرانی‌ها درباره استفاده از تسلیحات فرانسوی در جنگ یمن، فشارها بر «امانوئل ماکرون» برای کاهش حمایت‌های نظامی از ریاض و ابوظبی افزایش یافته است.

ششم فروردین 1394 بود که تجاوز و حملات همه جانبه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر همراهان آنها به یمن آغاز شد و از آن زمان این جنگ همچنان با حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و دیپلماتیک برخی کشورهای غربی در حال ادامه است.

 طبق گزارش‌های نهادهای بین‌المللی، در این جنگ بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 3 میلیون یمنی بی خانمان شده‌اند.

طبق نظرسنجی «یوگاو»، 88 درصد از فرانسوی‌ها معتقد هستند که کشورشان باید ارسال سلاح به همه کشورهایی که در آنجا احتمال استفاده از تسلیحات علیه غیرنظامیان وجود دارد را متوقف کند.

فرانسه، سومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است و عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات فرانسوی هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا