جهان

درخواست فسخ قراردادهای فروش سلاح به عربستان از سوی سازمان مسلمان آزاده

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده ) طی بیانیه ای از بریتانیا و ایالات متحده امریکا خواست تا قراردادهای فروش سلاح به عربستان سعودی را فسخ نمایند.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده ) طی بیانیه ای از بریتانیا و ایالات متحده امریکا خواست تا قراردادهای فروش سلاح به عربستان سعودی را فسخ نمایند.

سازمان مسلمان آزاده در بیانیه ای که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده،  آورده است:

بریتانیا و ایالات متحده آمریکا با فروش سلاح به عربستان سعودی، تمامی پیمانها ی بین المللی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و این دو کشور کاملا مطلع هستند که عربستان، این سلاح ها را در کشتار غیر نظامیان بی دفاع بکار گرفته و ده ها هزار یمنی را به خاک و خون کشیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: باعث تاسف است که کشورهایی مثل بریتانیا و آمریکا به خاطر منافع تجاری و سیاسی خود، قوانین و پیمانهای حقوق بشرس را با فروش اسلحه به عربستان زیر پا می گذارند ، عربستانی که با تشکیل ائتلافی به همراه برخی کشورهای عربی جنگی خانمان سوز را بر علیه فقیرترین کشور عربی، یعنی یمن آغاز کرده و حتی با شیوع بیماری هایی مانند وبا دست از این حملات نمی کشد.

مسلمان آزاده، افزود: طبق قوانین داخلی کشورهای بریتانیا و آمریکا، فروش سلاح به سازمان ها و یا حکومتهای سرکوب گر که مردم غیر نظامی را هدف قرار می دهند، ممنوع و خلاف قانون است و ادامه فروش سلاح می تواند به عربستان می تواند دولت مردان این کشورها را مورد بازخواست بین المللی قرار دهد؛ چرا که عربستان سعودی هم به بمباران غیر نظامیان یمنی در راستای منافع سیاسی خود اصرار دارد و هم سنی های تندرو وگروه های تروریستی حاضر در سوریه را تسلیح می نماید.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود ضمن تاکید بر توقف فوری فروش و نیز فسخ قراردادهای سلاح با عربستان سعودی، مسئولیت کشتار غیرنظامیان بی گناه که از سوی عربستان سعودی هدف قرار می گیرند را به عهده حکومت های بریتانیا و آمریکا دانست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا