جهان

سنای آمریکا قطعنامه قطع حمایت از جنگ عربستان در یمن را رد کرد

مجلس سنای آمریکا به قطعنامه خاتمه حمایت‌های آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رای منفی داد.

 

مجلس سنای آمریکا به قطعنامه خاتمه حمایت‌های آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رای منفی داد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، مجلس سنای آمریکا با 55 رأی مخالف در برابر 44 رأی موافق با قطعنامه پیشنهادی «برنی سندرز» برای محدود کردن نقش نظامی آمریکا در این جنگ مخالفت کرد.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرده بود که کمک غیرنظامی به عربستان سعودی ارائه می‌دهد که این کمک شامل تبادل اطلاعات و انجام مأموریت‌های سوخت‌رسانی هوایی می‌شده است.

این طرح با هدف توقف مشارکت نظامی آمریکا در جنگ یمن ظرف مدت یک ماه ارائه شده بود.

بنا بر گزارش سی ان ان، «مایک لی»، «برنی سندرز» و «کریس مورفی» سه سناتوری بودند که پیش نویس این طرح را ارائه کرده بودند. استدلال آنها این بود که کمک های آمریکا به ائتلاف عربستان سعودی از جمله حمایت لجستیک و سوخت‌رسانی هوایی،‌ مشارکت در اقدامات خصمانه علیه یمن است که بحران انسانی گسترده‌ای را در این کشور خاورمیانه بوجود آورده.

ترامپ و رهبران جمهوریخواه مخالف این طرح بوده‌اند و دلیل آنها نیز این بوده که محدود کردن حمایت نظامی از ائتلاف سعودی به نظر کنگره نیازی ندارد.

شایان ذکر است، جنگ یمن که به گفته عربستان سعودی با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن آغاز شده با نزدیک شدن به آغاز چهارمین سال خود، جان ده ها هزار تن از شهروندان یمنی را گرفته و یا مجروح ساختهو بیشتر زیرساخت های این کشور را ویران نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا