جهان

تجمع‌های اعتراضی در مقابل کنسولگری‌های ایران در جهان

مقلدان و ارادتمندان مرجعیت شیعه در كشورها وشهرهای مختلف تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

 

مقلدان و ارادتمندان مرجعیت شیعه در كشورها وشهرهای مختلف تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

در کشور عراق و در شهرهای کربلا و نجف و بغداد و کاظمین و بصره و ناصريه، شیعیان با تجمع مقابل سفارت و کنسولگری ایران، با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردها، ضمن محکومیت هتک حرمت مقام شامخ مرجعیت و دستگیری فرزند آیت الله العظمی شیرازی به دليل بيان نظرات فقهی خود در نقد ولايت مطلقه و بی قيد و شرط فقيه، خواستار آزادی فوری ایشان شدند.

در کشور گرجستان نیز مقلیدین معظم له در مقابل سفارت ایران تجمع کرده و آزادی بی قید و شرط آیت الله سید حسین شیرازی را خواستار شدند.

در كشور كويت نيز شیعیان و مقلدین آیت الله العظمی شیرازی با تجمع مقابل سفارت ایران، ضمن اعلام همبستگی با مرجعیت شیعه و محکومیت هتک حرمت معظم له، اعلام داشتن حکومت ایران نمونه ای دیگر از اعمال غیر انسانی خود را به نمایش گذاشت.

در پایتخت انگلیس و شهر لندن برخی ارادتمندان به مرجعیت که صبرشان لبریز شده بود، در حرکتی نمادین با پایین کشیدن پرچم ایران، اعتراض خود را به هتک حرمت مرجعیت اعلام داشتند.

شبکه امام حسین علیه السلام در پی این اتفاق بیانیه ای صادر کرد و با تاکید بر توصیه مرجعیت شیعه، به رفتار مسالمت آميز و پرهيز از هرگونه خشونت، از جميع دوستداران مرجعيت شيعه در سراسر عالم درخواست کرد، همچنان سفارش هاى معظم له را سرلوحه ى رفتار خود قرار دهند، کما اینکه مسئوليت سلامتى آيت الله سيد حسين شيرازى را متوجه دستگاه‌هاى امنيتى ايران دانسته و از ايشان درخواست آزادى بدون قيد و شرط ايشان را دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا