جهان

محکومیت اهانت حکومت ایران به مرجعيت شيعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی و دستگيري فرزند ایشان در سراسر جهان

در پی اهانت و هتک حرمت به مقام شريف مرجعيت شيعه در شهر مقدس قم توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ايران، شیعیان در سراسر جهان این اقدام حکومت ایران را محکوم کردند.

 

در پی اهانت و هتک حرمت به مقام شريف مرجعيت شيعه در شهر مقدس قم توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ايران، شیعیان در سراسر جهان این اقدام حکومت ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شیعه ویوز، در شهر مقدس کربلا، شیعیان در مقابل کنسولگری ایران تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی و سر دادن شعار، ضمن محکومیت هتک حرمت مقام شریف مرجعیت شیعیان جهان، آزادی فرزند آیت الله العظمی شیرازی را خواستار شدند.

در این تجمع علما، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه های کربلا و جمیع مقلدین و دوستداران معظم له حضور داشتند.

همچنین این تظاهرات توسط شبکه های مختلف خبری عراقی و غیر عراقی پوشش داده شد و هتک حرمت مرجعیت شیعه در ایران توسط بسیاری از خبرگزاری های بزرگ از جمله بی بی سی، سومریه نیوز، الوطن کویت، عیون الخلیج و بسیاری از خبرگزاری های دیگر تحت پوشش قرار گرفت.

در همین راستا فردا صبح نیز تجمع اعتراضی در برابر سفارت ایران در پایتخت کشور عراق، شهر بغداد راس ساعت 10:30 دقیقه به وقت محلی برگزار خواهد شد.

و همچنین شیعیان کویت زمان تجمع در مقابل سفارت ایران را فردا چهارشنبه ساعت 3 بعد از ظهر، اعلام داشته اند.

از سوی دیگر شیوخ عشایر مختلف عراق با حضور در مرکز فرهنگی اسلامی بغداد، از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی، این اقدام خصمانه حکومت ایران را در هتک حرمت مرجعیت شیعه محکوم و خواستار آزادی سریعتر فرزند معظم ایشان آیت الله سید حسین شیرازی شدند.

موسسات و مراکز مختلف شیعی و مقلدین مرجع عالیقدر جهان تشیع در کشورهای اسکاندیناوی، دانمارک، انگلیس، استرالیا، کویت، عراق، ایران، بحرین، لبنان، آمریکا، اندونزی، هند، پاکستان، افغانستان، آلمان، سوید و هلند با صدور بیانیه های جداگانه این اقدام هتاکانه حکومت ایران را محکوم و آزادی فرزند مرجعیت شیعه را خواستار شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا