جهان

خشونت ها علیه مسلمانان در سریلانکا ادامه دارد

دولت سریلانکا در یک شهر مرکزی گردشگری حکومت نظامی برقرار کرده است.

 

دولت سریلانکا در یک شهر مرکزی گردشگری حکومت نظامی برقرار کرده است.

با گذشت چند روز از ناآرامی ها، تنش ها و درگیری ها میان اجتماعات مذهبی در سریلانکا همچنان در این منطقه ادامه دارد.

پلیس روز گذشته گفت که  در آخر هفته تنها در ناحیه کندی در سریلانکا حملات شورشی و آتش سوزی رخ داده است، در حالی که منابع مطلع خبری از وجود خشونت ها در سرتاسر این جزیره در جنوب آسیا خبر می دهند.

ناجا محمد دبیرکل جبهه ملی برای حزب حاکمیت خوب در سریلانکا در این باره به خبرنگاران گفت: حملات در سرتاسر کشور رو به افزایش هستند و تنها محدود به ناحیه کندی نیستند. ما با همان شرایطی روبرو هستیم که در دولت قبلی با آن مواجه بودیم و تنش، نفرت و خشونت علیه مسلمانان به شدت رو به افزایش است، به ویژه اینکه آن ها یک اجتماع پراکنده می باشند.

سخنگوی پلیس نیز در این باره گفت: مقررات حکومت نظامی برای کنترل اوضاع در ناحیه برقرار شده است.

دولت سریلانکا نیز در بیانیه ای مقررات ایجاد شده را برای برطرف سازی ناآرامی ها اعلام کرده است. 

این درحالی است که بوداییان افراطی با حمله به مغازه های مسلمانان و یک مسجد در شرق این کشور، منجر به آغاز آتش سوزی و مجروح شدن چند تن شده اند.

پلیس محلی چندین مظنون را در رابطه با آتش سوزی بازداشت کرده و تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده است.

با این حال راجت کرتی تناکون، مدیر اجرایی مرکز حقوق بشر در سریلانکا، «ناکارآمدی نیروهای پلیس» را در این منطقه محکوم کرده و آن را مسبب اصلی آغاز خشونت ها دانسته است.

گفتنی است، سریلانکا کشوری با 21 میلیون نفر جمعیت است که به گفته فعالان حقوق بشری خشونت های مذهبی و قومی می تواند در آن مرگبار باشد، این درحالی است که مسلمانان 10% و بوداییان سینهالی تقریبا 75% جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا