جهان

فاجعه انسانی روزافزون در دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا

با حملات گروه‌های تروریستی از جمله سنی های تندروی «جبهة النصره» به دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریا در ادلب سوریه، فاجعه انسانی روز به روز در این دو شهر در حال افزایش است. 

 

با حملات گروه‌های تروریستی از جمله سنی های تندروی «جبهة النصره» به دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریا در ادلب سوریه، فاجعه انسانی روز به روز در این دو شهر در حال افزایش است.

خصوصا که تنها بیمارستان فوعه که به مردم اسن شهر خدمات ارائه می کرد، تعطیل شده است.

 سه سال است که دو شهر فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب از محاصره سنی های تندرو، از جمله جبهة النصره و گروه‌های تروریستی هم‌پیمان آن رنج می‌برند.

در این دو شهر بیش از ۸۰۰۰ غیرنظامی در شرایط انسانی فاجعه‌بار زندگی می‌کنند و در نتیجه بمباران تقریبا روزانه منازل ساکنان این دو شهر توسط سنی های تندرو، تعداد شهدا و مجروحان روزانه در حال افزایش است.

با وجودی که وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه پیام‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال نموده و خواستار محکوم کردن جنایات علیه شیعیان غیرنظامی فوعه و کفریا شده اند؛ اما باز هم اوضاع فاجعه‌بار این دو شهر وجدان کشورهایی که ادعا دارند دلشلن برای سوریه می سوزد را به در نیاورده است.

شیعیان فوعه و کفریا سه سال است که در محاصره شدید سنی های تندرو قرار دارند و سکنه آنها با کمک‌های غذایی و پزشکیی زندگی می‌کنند که هواپیماا آنها را برای‌شان از هوا می‌فرستند.

این درحالی است که گروهی موسوم به ارتش آزاد سوریه که از هم‌پیمانان ترکیه به شمار می رود، مانع از ورود کاروان‌های هلال احمر سوریه و کمک‌های انسانی و پزشکی به این دو شهر شیعه نشین می‌شوند، کاروان‌هایی که خواهان خارج کردن زخمی‌ها هستند.

سخنان غیرنظامیانی که هلال احمر سوریه به دلیل مجروح بودنشان توانسته پیش از این، آنها را از فوعه و کفریا خارج کند، حاکی از آن است که ده‌ها مجروح، نیازمند درمان فوری هستند.

آنها می‌گویند، به دلیل حملات گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره و گروه‌های هم‌پیمان آن، ساکنان این دو شهرک نمی‌توانند بر سر زمین‌های کشاورزی رفته و محصول خود را برداشت کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا