جهان

واکنش سازمان مسلمان آزاده به اقدمات اخیر سنی های تندروی بوکوحرام

سازمان جهانی نفی خشونت، طی بیانیه ای گروگان گیری دختران نیجریه ای توسط سنی های تندروی بوکوحرام را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت، طی بیانیه ای گروگان گیری دختران نیجریه ای توسط سنی های تندروی بوکوحرام را محکوم کرد.

در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است: گروهک تروریستی و افراطی بوکوحرام بار دیگر مرتکب جنایتی شرم آور شد که با این کار ماهیت اعمال ننگین خود را که هیچ گاه از ارتکاب آنها دست نکشیده، در معرض دید جهانیان قرار داد.

مسلمان آزاده در ادامه با اشاره به سنی های تندروی بوکوحرام افزود:

 عناصر این گروه تروریستی در یک اقدام مجرمانه، طی حمله ای غیر منتظره 110 دختر نیجریه ای را از یکی از شهرهای نسبتا امن این کشور یا برنامه ریزی قبلی ربوده که نظام این کشور، کاملاً در حمایت از مردم ناتوان است.

سازمان جهانی نفی خشونت ادامه داد: این اقدام فاجعه آمیز که صدها خانواده فقیر نیجریه ای را هدف قرار داده، مانند ضربه ی خونباری است که بر قلب جامعه انسانی نشسته و نشان می دهد قبح این گونه جنایت و اقدامات غیر انسانی برای عناصر بوکوحرام بیش از گذشته شکسته است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اقدام سنی های تندروی بوکوحرام به آدم ربایی به ویژه ربودن دختران، بی اعتنایی آشکار آنان به تمام ادیان و قوانین آسمانی و قوانین کشوری را نشان می دهد.  

 «مسلمان آزاد» در پایان بیانیه خود، از جامعه  جهانی و دولت های توانمند خواست تا دست یاری به سوی مردم نیجریه دراز نموده و ضمن بازگرداندن این دختران به آغوش خانواده های خود، اعضای بوکوحرام را نیز به دست قانون بسپارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا