جهان

تخریب مسجد و فروشگاه‌های مسلمانان به دست بوداییان سریلانکا

پلیس سریلانکا از زخمی شدن شماری از افراد و تخریب یک مسجد و چند فروشگاه در نتیجه درگیری میان مسلمانان و بوداییان افراطی در شرق این کشور خبر داد.

 

پلیس سریلانکا از زخمی شدن شماری از افراد و تخریب یک مسجد و چند فروشگاه در نتیجه درگیری میان مسلمانان و بوداییان افراطی در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش رویترز، پلیس سریلانکا اعلام کرد که در نتیجه درگیری میان اکثریت بودایی «سینهالی» و اقلیت مسلمان در شرق این کشور، دست کم پنج نفر مجروح شده و به چندین فروشگاه و یک مسجد نیز خسارت وارد شد.

بر اساس این گزارش، «روان گوناسکارا»، سخنگوی پلیس سریلانکا در این باره تاکید کرد که به دنبال حمله گروهی از بوداییان به یک مسجد، چهار فروشگاه و چندین خودروی مسلمانان در شهرک «امپرا» در استان شرقی این کشور، نیروهای پلیس برای کنترل ناآرامی ها در این شهرک مستقر شدند.

این در حالی است که تنش میان دو طرف در سریلانکا از سال گذشته میلادی و پس از آن افزایش یافت که گروه های افراط گرای بودایی مسلمانان را به وادار کردن مردم به گرویدن به اسلام و تخریب اماکن باستانی بوداییان متهم کردند؛ به دنبال آن نیز مسلمانان هدف بیش از ۲۰ حمله قرار گرفتند از جمله این که مساجد و مغازه های آنها به آتش کشیده شدند.

در واکنش به این حوادث نیز برخی دیپلمات های خارجی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمان، از دولت سریلانکا درخواست کردند به حقوق اقلیت ها و آزادی های آنها احترام گذاشته شود ولی با این حال و با وجود وعده های «مایتریپالا سیریسنا» و «رانیل ویکرمسینگه»، رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور برای احترام به اقلیت ها، حمله به مسلمان همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که از جمعیت ۱ ۲ میلیونی سریلانکا نزدیک به ۷۰ در صد بودایی، نزدیک به ۱۳ درصد هندو و نزدیک به ۹ درصد نیز مسلمان هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا