جهان

ادامه فعالیت های فرهنگی- مذهبی «مرکز اهل بیت علیهم السلام» در کشور تانزانیا

«مرکز اهل بیت علیهم السلام» در کشور آفریقائی «تانزانیا»،  در راستای فعالیت های فرهنگی- مذهبی خود،  مسابقه ای با موضوع «خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام»  برگزار می کند .

 

«مرکز اهل بیت علیهم السلام» در کشور آفریقائی «تانزانیا»،  در راستای فعالیت های فرهنگی- مذهبی خود،  مسابقه ای با موضوع «خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام»  برگزار می کند .

به گفته مسئولان،  140 تن ازطلبه های این مرکز از شهرهای مختلف تانزانیا و برخی کشورهای آفریقایی دیگر، در این مسابقه به رقابت می پردازند.

خطیب حسینی حجت الاسلام «عبد الرضا معاش» مدیر مسئول این مسابقه، در این باره گفت:

باید به خطبه های حضرت امیر المومنین علیه السلام در کتاب گران سنگ نهج البلاغه – که سرشار از مطالب ارزشمند اعتقادی و فرهنگی، با کلامی بلیغ است – توجهی ویژه  شود. 

وکیل مرجعیت شیعه حجت الاسلام معاش ادامه داد:  بنابراین طلاب علوم دینی وظیفه دارند تا خطبه ها را حفظ کنند چراکه تاثیری فراوان در توسعه فکری و عقیدتی آنان خواهد داشت. 

وی افزود: خطبه ی شقشقیه، از خطبه های مهم امیرالمومنین علیه السلام است که بسیاری از مفاهیم اعتقادی پنهان را برای مسلمانان آشکار می کند.

«شیخ عبد الرزاق الامیر»، «شیخ محمد باقر»، «شیخ علی التنزانی» و «شیخ عیسی المومن»، به عنوان هیئت داوران در این مسابقه حضور دارند.

مرکز علوم دینی «اهل بیت علیهم السلام» در شهر عروشا در کشور آفریقایی تانزانیا از مراکز تابع مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، می باشد که نقشی راهبردی را در معرفی اسلام حقیقی به غیر مسلمانان این کشور ایفا می نماید. رئیس هیئت مدیره این مرکز شیعی آقای «صالح عاشور»، یکی از نمایندگان پارلمان کشور کویت است.

شایان ذکر است، مراکز شیعی اعم از مدارس مذهبی و یا موسسات خیریه وابسته به مرجع عالیقدر «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، در بسیاری دیگر از کشورهای قاره آفریقا، از جمله، کنیا، ماداگاسکار، اوگاندا، و نیجریه در حال فعالیت هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا