جهان

۹۹۵ مورد نقض حقوق بشر در بحرین در طول یک ماه

نزدیک به هزار مرتبه طی ماه گذشته میلادی حقوق بشر در بحرین نقض شده است. 

 

نزدیک به هزار مرتبه طی ماه گذشته میلادی حقوق بشر در بحرین نقض شده است. 

انجمن حقوق بشر بحرین، با صدور گزارشی اعلام کرده است: 995 مورد نقض گسترده حقوق بشر در بحرین در طول ماه ژانویه گذشته به ثبت رسیده است که این موارد شامل بازداشت، شکنجه و ناپدید شدن افراد است.

در این گزارش آمده است: 121 مورد بازداشت خودسرانه افراد از جمله بازداشت شش کودک در طول این مدت صورت گرفته و شاهد ناپدید شدن 17 نفر بودیم. 

بر اساس این گزارش،77 بحرینی نیز در طول ماه ژانویه با حکام ظالمانه مواجه شدند.

انجمن حقوق بشر بحرین همچنین به نقض آزادی تردد افراد به‌خاطر تداوم محاصره امنیتی منطقه دراز از یک سال و نیم پیش تاکنون اشاره کرد. 

این انجمن در گزارش خود همچنین به بازداشت خانگی برخی روحانیون شیعه بدون وجود هرگونه حکم قضایی یا اداری اشاره کرد و افزود: در این مدت، 200 شهروند بحرینی به‌خاطر مسائل مربوط به آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز توقیف شده اند. 

این گزارش ادامه داد: در طول این یک ماه 342 محتوای رسانه‌ای در راستای نفرت‌افکنی علیه شیعیان از رسانه‌های حکومتی بحرین پخش شده است.

به گفته سازمان حقوق بشر بحرین،81 مورد بازداشت و بدرفتاری از جمله علیه 4 زن و 7 کودک و یک طفل شیرخوار نیز در طول ماه ژانویه صورت گرفته است. 

این گزارش در پایان با اشاره به وضعیت نگران کننده حقوق بشر در بحرین از حکام این کشور خواست، دست از سرکوب ها ملت خود، خصوصا شیعیان بحرین کشیده و مقدمات آزادی بیان در این کشور را فراهم نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا