جهان

نشست میان ادیانی با حضور مرکز شیعی امام علی علیه السلام در ایالت ویرجینیای آمریکا

نشستی میان ادیانی با حضور نماینده مرکز شیعی امام علی علیه السلام در ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار شد. 

 

نشستی میان ادیانی با حضور نماینده مرکز شیعی امام علی علیه السلام در ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار شد. 

در این نشست دوستانه، نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت در باره چگونگی ترویج فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز از منظر دین خود سخن گفتند. 

در این نشست نماینده مرکز امام علی علیه السلام، حجت الاسلام شیخ مصطفی آخوند، با اشاره به آیه 13سوره حجرات ادامه داد، خداوند در قرآن کریم نه تنها فقط مسلمانان را، بلکه تمامی پیروان ادیان آسمانی را به صلح فراخوانده است. 

وی سپس با قرائت آیه 32سوره مائده افزود: دین اسلام بر این باور است که اگر به ناحق جان شخصی از او گرفته شود، مانند آن است که تمامی یک جامعه کشته شده اند و اگر شخصی از مرگ نجات یابد؛ به مانند آن است که تمامی جامعه از مرگ رهایی داده شده اند. 

حجت الاسلام آخوند سپس با اشاره به قضایای فتح مکه و رفتار صلح آمیز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، با دشمنان خود، افزود: اسلام حقیقی، منقدین و حتی مخالفین خود را آزاد گذارده و با رعایت حقوق انسانی جامعه به همگان آزادی بیان می دهد. 

 پس از سخنرانی های نمایندگان ادیان مختلف در این نشست میان ادیانی، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد که نتایج مطلوبی را در پی داشت. 

گفتنی است، مرکز اسلامی امام علی علیه السلام در ایالت ویرجینیا، از مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله می باشد که اقدامات ارزشمندی در رابطه با معرفی دین اصیل اسلام در این ایالت کشور آمریکا را اجرا نموده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا