جهان

تعیین یک دیپلمات بریتانیایی به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به یمن

منابع دیپلماتیک از انتصاب یک دیپلمات بریتانیایی به جای همتای موریتانیایی خود به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به یمن خبر دادند.

 

منابع دیپلماتیک از انتصاب یک دیپلمات بریتانیایی به جای همتای موریتانیایی خود به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه در سازمان ملل متحد، اعلام کردند که «مارتین گریفیت»، دیپلمات بریتانیایی به عنوان فرستاده جدید این سازمان به یمن منصوب شده تا جای همتای موریتانیایی خود «اسماعیل ولد الشیخ احمد» را بگیرد که شب گذشته تاکید کرد با پایان دوره تصدی سمت کنونی در ماه آینده میلادی دیگر قصد ادامه فعالیت در این سمت را ندارد‌.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور در این باره خاطر نشان ساختند که فرستاده جدید سازمان ملل به یمن از پیشگامان میانجیگری بین المللی به شمار می آید و از تجربیات زیادی در زمینه فعالیت در این سازمان در رابطه با امور بشردوستانه و سیاسی برخوردار است.

به گفته این منابع، گریفیت یک میانجیگر درجه یک بین المللی و نخستین مدیر اجرایی موسسه اروپایی صلح (EIP) طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ میلادی به شمار می آید و چند ماه پیش نیز در یک سفر رسمی به یمن با رهبران «انصارالله» و «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهوری پیشین این کشور دیدار کرده و پس از آن نیز راهی عربستان سعودی شده جایی که با «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن دیداری داشته است. 

لازم به ذکر است که این دیپلمات بریتانیایی سومین فرستاده سازمان ملل به یمن به شمار می آید. 

پیش از وی، «جمال بن عمر»، دیپلمات مراکشی طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی و «ولد الشیخ احمد» نیز طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در این سمت فعالیت کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا