جهان

افزایش شمار سلفی‌ها در برلین

تعداد سلفی ها در برلین افزایش یافته است. 

 

تعداد سلفی ها در برلین افزایش یافته است. 

به گفته مقامات امنیتی آلمان شمار سلفی‌ها در برلین، پایتخت آلمان به‌طرز چشم‌گیری افزایش یافته است.

آندریاس گایزل، سناتور امور داخلی برلین اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۹۵۰ اسلام‌گرای سلفی ساکن برلین هستند که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ شمار آنان ۳ برابر شده است.

گایزل که در کمیسیون امنیت داخلی سنای برلین گزارش سالانه خود را ارائه می‌داد تصریح کرد که تاکنون مشخص شده، دستکم 420 نفر از این سنی های تندرو تمایل به اعمال خشونت دارند. 

در گزارش سالانه امنیتی شهر برلین آمده است که اکثریت سلفی‌ها مرد هستند. سازمان امنیت داخلی برلین شمار مردان سلفی را ۷۴۸ نفر برآورد کرده که حدوداْ شامل ۹۰ درصد فعالان سلفی می‌شود.

بر اساس این گزارش، شبکه ارتباطی سلفی ها در برلین، بسیار گسترده‌تر و منظم‌تر از دیگر شهرهای آلمان است.

نیمی از سلفی‌ها در سه محله ودینگ، نویه‌کلن و کرویتسبرگ در برلین زندگی می‌کنند که البته در این محلات شمار خارجی‌ها نیز بالا است.

همچنین در این گزارش امنیتی آمده است که مساجد نور، ابراهیم خلیل، صحابه و فضیلت در برلین از جمله مراکز اصلی سلفی‌ها به شمار می‌آیند. 

نیمی از سلفی‌ها در برلین تابعیت آلمانی دارند، البته یک سوم از آنها دارای تابعیت دوگانه‌هستند. تابعیت دوم این دسته از سلفی‌ها مربوط به ترکیه یا یکی از کشورهای عربی است.

بنا به ارزیابی مقامات امنیت آلمان تنها شمار قلیلی از پناهجویانی که در سال‌های ۲۰۱۵و ۲۰۱۶ به برلین آمده‌اند به گروه‌های سلفی پیوسته‌اند. بنا به برآورد مقامات امنیتی مجموعاً حدود ۱۰۸۰۰ سلفی در سراسر آلمان زندگی می‌کنند. 

گفتتی است، انیس عامری، عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس به‌طور مداوم به مسجد فضیلت رفت‌و آمد داشته که فعالیت این مسجد در حال حاضر متوقف شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا