جهان

انتخاب معلم مسلمان برای وزارت آموزش کالیفرنیا

یک معلم مسلمان پاکستانی‌تبار در آمریکا برای نخستین بار به عنوان وزیر آموزش در ایالت کالیفرنیا سوگند یاد کرد.

 

یک معلم مسلمان پاکستانی‌تبار در آمریکا برای نخستین بار به عنوان وزیر آموزش در ایالت کالیفرنیا سوگند یاد کرد.

عاطف قرنی؛ مدرس تربیت اجتماعی، اقتصاد، تاریخ و ریاضیات است و در سطوح مختلف آموزشی ایالت کالیفرنیا مشغول به تدریس بوده‌ است.

این وزیر ۳۹ ساله، مدرک کارشناسی خود را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه جرج واشنگتن و کارشناسی ارشد خود در رشته تاریخ و گواهینامه تدریسش را از دانشگاه جورج میسون دریافت کرد.

فرماندار ایالت کالیفرنیا در خصوص انتخاب وی گفت: انتخاب این وزیر آموزش به دلیل دانش و شناخت او از سرفصل‌های درسی وشناخت وی از موضوع آموزش در مراحل مختلف تحصیلی است.

قرنی دارای سابقه سیاسی محلی نیز هست و در سال ۲۰۱۳ میلادی برای رسیدن به کرسی مجلس نمایندگان تلاش کرده، اما در انتخابات از رقبای خود شکست خورد.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی که منصب‌دار آن شده است، تأکید کرد: چشم‌اندازی پویا در سیاست آموزشی به جهت راهنمایی و حمایت از دانش‌آموزان اتخاذ خواهد کرد.

قرنی افزود: از تجربه‌های میدانی در امر آموزش و در سطح وسیع بهره‌مند خواهد شد و اولویت وی تغییر کیفیت پرداخت حقوق معلمان، دسترسی دانش‌آموزان به فضای مجازی و کاهش فصل‌های درسی به خصوص در شمال ایالت ویرجینیا خواهد بود.

یادآور می‌شود، کالیفرنیا ایالتی در غرب آمریکا بر کرانهٔ اقیانوس آرام است. 

مرکز آن «ساکرامنتو» و پر جمعیت‌ترین ایالت آمریکا است. کالیفرنیا پس از آلاسکا و تگزاس، سومین ایالت بزرگِ آمریکا از لحاظ وسعت است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا