جهان

سازمان ملل: بیش از ۲۲ میلیون یمنی نیاز به کمک فوری دارند

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 22 میلیون یمنی به کمک فوری نیاز دارند، زیرا خطر قحطی به دلیل درگیری های داخلی در این کشور افزایش یافته است.

 

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 22 میلیون یمنی به کمک فوری نیاز دارند، زیرا خطر قحطی به دلیل درگیری های داخلی در این کشور افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در گزارش جدید دفتر هماهنگی امور انسانی وابسته به سازمان ملل (OCHA) اشاره شده که 22 میلیون و 200 هزار یمنی یعنی 76 درصد جمعیت در این کشور فقیر، به کمک فوری نیاز دارند.

این گزارش تاکید کرد که در طول شش ماه گذشته یک و نیم میلیون نفر به نیازمندان یمنی اضافه شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که خطر گرسنگی 8 میلیون و 400 هزار تن را در یمن تهدید می کند و این درحالی است که این رقم در سال 2017 میلادی 6 میلیون و 800 هزار تن بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است: بیش از 1500 مدرسه در یمن خسارت دیده و یا در نتیجه درگیری های مداوم در طول سه سال گذشته، به طور کامل تخریب شده و برخی از مدارس نیز از سوی نیروهای مسلح اشغال شده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز اخیرا اعلام کرد که شیوع بیماری وبا در این کشور از آوریل گذشته تا کنون منجر به مرگ بیش از 2 هزارو 200 تن شده است.

گفتنی است عربستان سعودی در سال 2015 میلادی با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی به یمن که فقیرترین کشور عربی در منطقه خاورمیانه است، حمله کرد، تا عبد ربه منصور هادی را که از مقام ریاست جمهوری استعفا داده و به عربستان گریخته بود، به حاکمیت بازگرداند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا