جهان

آکسفام: یمن در محاصره ای قرون وسطایی است

یکی از بزرگ ترین گروه های بین المللی امدادرسانی اعلام که یمن در محاصره قرون وسطایی به سر برده و بیش از هر زمان دیگری نیز با خطر قحطی دست و پنجه نرم می کند.

 

یکی از بزرگ ترین گروه های بین المللی امدادرسانی اعلام که یمن در محاصره قرون وسطایی به سر برده و بیش از هر زمان دیگری نیز با خطر قحطی دست و پنجه نرم می کند.

موسسه خیریه «آکسفام» امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن هشدار نسبت به این که یمن پس از گذشت هزار روز از آغاز جنگ علیه آن، بیش از پیش در آستانه قحطی قرار گرفته، تاکید کرد که این کشور طی این مدت با مقادیر زیادی سلاح های پیشرفته بمباران شده است.

این موسسه خیریه با تاکید بر این که هم اکنون در یمن شاهد محاصره قرون وسطایی هستیم به گونه ای که از قحطی دسته جمعی به عنوان یکی از سلاح های جنگ استفاده می شود، خاطر نشان ساخت که جلوگیری از رسیدن غذا، سوخت و داروهای اساسی به دست مردم این کشور هیچ گونه توجیهی ندارد و این مسئله به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

آکسفام به که عنوان یکی از بزرگ ترین گروه های بین المللی امدادرسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی عدالتی در جهان است، افزود:

 قحطی با سرعتی بیش از هر زمان دیگر، به مردم یمن نزدیک شده به گونه ای که نزدیک به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در یک مرحله بحرانی در آستانه قحطی قرار دارند و جلوگیری از رسیدن غذا و دارو به دست مردم این کشور یک اقدام تاکتیکی عاری از هر گونه احساس جوانمردی، اخلاق و انسانیت است.

این موسسه خیریه که مقر اصلی آن در شهر آکسفورد بریتانیا قرار دارد، عدم تلاش قاطعانه این کشور برای پایان دادن به درد و رنج مردم یمن و محاصره آن را کوتاهی در انجام وظیفه دیپلماتیک برشمرد.

آکسفام در پایان بیانیه خود از کشورهایی که با توجه به کشتار غیر نظامیان در یمن همچنان به عربستان سعودی و کشورهای عضو ائتلافش سلاح می فروشند، به شدت انتقاد نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا