جهان

بیانیه مسلمان آزاده در واکنش به تصمیم ترامپ

مسلمان آزاده طی بیانیه ای به تصمیم اخیر ترامپ واکنش نشان داد. 

 

مسلمان آزاده طی بیانیه ای به تصمیم اخیر ترامپ واکنش نشان داد. 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است: ما از تصمیم جانبدارانه رئیس جمهور آمریکا، در باره قدس اطلاع یافته ایم. 

این بیانیه افزود: از آن جا که این تصمیمِ حساب نشده آثاری مخرب بر امنیت و صلح جهانی دارد، از رئیس جمهور آمریکا می خواهیم تا اجرایی کردن این مصوبه منصرف شود تا از غلتیدن در ورطه تباهی جلوگیری نموده باشد. 

سازمان جهانی نفی خشونت، در ادامه افزود: ما می خواهیم این تصمیم اشتباه را تغییر داده و گفتگوی عادلانه ای را که جامعه جهانی از طریق آن به دنبال حل مشکلات فلسطین است، جایگزین آن نماییم، زیرا تصمیم گرفته شده توسط آمریکا جانبداری آشکار از اسرائیل غاصب است. 

مسلمان آزاده ادامه داد: همچنین این تصمیم آمریکا دست اندازیِ آشکار به حقوق ملت فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی است، چراکه شهر قدس از دیرباز تا به امروز سمبل و نمادِ عربی، اسلامی و مسیحی ملت های منطقه بوده و اسرائیل نباید حاکمیت قدس را در اختیار بگیرد.

این سازمان حقوق بشری، با اشاره به مشکلات سال های متمادی منطقه، تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن کنترل کامل شهر قدس توسط اسرائیل را، عاملی مهم در برافروخته تر کردن آتش و جنگ و خشونت دانست.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)  در پایان بیانیه خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست، تصمیم خود را که با آن حقوق تمام ملت های اسلامی و عربی جهان را نقض می کند، معلق نموده و با طرحی منطقی و عادلانه، مذاکرات صلح را رهبری نماید تا از این راه حقوق نقض شده ملت فلسطین را به آنان بازگرداند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا