جهان

سازمان پزشکان بدون مرز در یمن: بحران یمن همواره بدتر و بدتر می‌شود

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن از بدتر شدن اوضاع انسانی با توجه به تداوم جنگ و تحریم‌های عربستان سعودی علیه این کشور خبر داد.

 

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن از بدتر شدن اوضاع انسانی با توجه به تداوم جنگ و تحریم‌های عربستان سعودی علیه این کشور خبر داد.

دیجون بیسلینک، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در گفت وگو با روزنامه آلمانی ولت اشپیگل ، به توصیف شرایط اسفناک این کشور پرداخته و گفت: در روزهای اخیر درگیری های شدیدی در شهر صنعا وجود داشت. اگر چه در حال حاضر اوضاع کمی آرام تر است اما بیش از دو سال است که در این شهر مبارزات بدون توقفی وجود داشته است. سیستم بهداشت و سلامت در این کشور تقریبا بطور کامل از هم پاشیده و عواقب دردناکی برای مردم این کشور در پی داشته است. 

وی افزود: ماه گذشته یک محاصره گسترده از طرف عربستان سعودی علیه یمن شکل گرفت و به این ترتیب هیچ کمک انسان دوستانه‌ای به صنعا نرسید و این در حالی است که مردم اینجا در حال مبارزه برای زنده ماندن بوده و وضعیت اضطراری و نیازمندی های آن ها مرتبا بزرگتر و بیشتر می شود.

بیسلینک ادامه داد: حدود دو سوم انسان ها در اینجا نیازمند واردات مواد غذایی هستند و این یک چالش بزرگ است که ما نمی توانیم همه نیازهای مردم این کشور را برطرف کنیم. آنچه که ما می بینیم این است که بحران یمن همواره بدتر و بدتر می شود و ما تحت فشارهای این وضعیت اضطراری و نیازمندی های بالای مردم این کشور قرار داریم.

وی عنوان کرد: من حدود یکسال است که اینجا حضور دارم و شرایط اضطراری همواره بزرگ تر می شود. سال گذشته ما حدود 200 نوزاد را در هر ماه باید درمان می کردیم اما حالا تعداد آن ها به 800 نفر رسیده است.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در ادامه درباره اینکه آیا چشم اندازی برای یمن وجود دارد گفت: نیازها در این کشور بیش از آن چیزی است که ما در توان داریم و می توانیم انجام دهیم. بنابراین درخواست کمک می کنیم. آنچه که ما اکنون تجربه می کنیم این است که این کشور و مردمش در پایان راه امکانات و فرصت ها ی خود قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا