جهان

آلمان نگران بازگشت کودکان سنى‌های تندرو

دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان نسبت به بازگشت کودکان نیروهای خارجی داعش به این کشور هشدار داد.

 

دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان نسبت به بازگشت کودکان نیروهای خارجی داعش به این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هانس گئورگ ماسن، رئیس دفتر حفاظت از قانون آلمان با اشاره به بازگشت زنان و جوانان از مناطق تحت کنترل سنی‌های تندرو در سوریه و عراق به این کشور گفت: کودکان داعشی در مدارس تحت کنترل داعش شستشوی مغزی شده و بسیار افراطی شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از اینکه داعش به طور قابل توجهی سرزمین‌های خود را در عراق و سوریه از دست داد، برخی از مقامات آلمان، نگرانی خود را نسبت به بازگشت زنان و کودکان نیروهای خارجی داعش به آلمان اعلام کردند.

او افزود: ممکن است سرویس اطلاعات داخلی کشور با مشکلاتی مواجه شود. این کودکان داعشی در مدارس تحت کنترل داعش شستشوی مغزی شده و بسیار افراطی هستند. این یک مشکل است زیرا ممکن است این کودکان و نوجوانان روزی خطرناک شوند. به راحتی می‌توان بر زنانی که همسرانشان داعشی بوده است برچسب افراط گرا زد. این زنان نیز ممکن است یک تهدید در برخی مواقع باشند. زیرا زنانی که در این مناطق تحت کنترل داعش زندگی کرده‌اند معمولا بسیار رادیکالی بوده و ایدئولوژی داعش را به خوبی می‌دانند، البته این بدان معنی نیست که همواره و در همه حال آن‌ها متعهد به انجام حملات تروریستی هستند اما باید بر این زنان نظارت کنیم.

تاکنون ۹۵۰ تبعه آلمانی برای مبارزه در کنار سنی‌های تندرو در عراق و سوریه، آلمان را ترک کرده‌اند که حدود ۲۰ درصد از آن‌ها زن هستند.

در حال حاضر بخشی از این افراد کشته شدند و یک سوم آن‌ها به آلمان بازگشته‌اند اما هنوز موج گسترده‌ بازگشت مردان داعشی به آلمان شروع نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا