اخبارپاکستانجهانجهان اسلام

علمای دینی پاکستان خواستار پرهیز از خشونت و هماهنگی بین ادیان در ماه محرم شدند

علمای دینی پاکستان در این هفته از مردم این کشور خواستند تا اعلامیه ملّی «پیغام پاکستان» را برای اطمینان از تساهل و پرهیز از خشونت و هماهنگی بین ادیان به منظور همزیستی مسالمت آمیز در ماه محرم اجرا کنند.

علمای اسلامی شامل مذاهب مختلف در پاکستان به طور مشترک در ژانویه 2018 پیش‌نویسی را درباره ستیزه‌جویی مذهبی و خشونت‌های فرقه‌ای در این کشور تهیه نمودند.

این ابتکار با نام «پیغام پاکستان» در بحبوحه حملات روزافزون گروه های ستیزه جوی غیرقانونی مانند گروه سنی های تندروی تحریک طالبان پاکستان (TTP) صورت گرفت که خشونت علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی را به نام دین توجیه می کرد.

علمای مذاهب مختلف بر تضمین اجرای منشور پیغام پاکستان برای تضمین صلح و وفاق دینی در ماه محرم و ریشه کن کردن خطر افراط گرایی، تروریسم و ​​نابردباری تاکید کرده اند.

در بیانیه مطبوعاتی که توسط دانشمندان برجسته کشور در روز شنبه منتشر شد، آمده است.

علمای مذاهب مختلف اسلامی تاکید کردند که رهبران مذهبی کشور با سازمان‌های مجری قانون «همکاری کامل» خواهند کرد و خواهان برخورد قانونی با آن دسته از رهبران دینی هستند که این دستورالعمل را نقض می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: علمای دینی همچنین متعهد شده اند که با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مجری قانون همکاری کنند و مصمم شدند که این دستورالعمل را به طور کامل رعایت نموده و اجرای آن را به همگان توصیه نمایند.

گفتنی است پاکستان از لحاظ تاریخی خشونت‌های فرقه‌ای را در ماه محرم تجربه کرده است.

این ماه برای شیعیان که اجتماعات و مراسم عزاداری با شکوهی برای بزرگداشت شهادت نواده پیامبر گرامی اسلام در کربلا را برگزار می‌کنند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حملاتی که این گردهمایی های مذهبی را هدف قرار داده، در گذشته بارها رخ داده و به تنش های فرقه ای دامن زده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا