جهان

سازمان جهانی نفی خشونت : کودکان، آسیب پذیرترین قشر در ده سال اخیر

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی کودک بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی کودک بیانیه ای صادر کرد. 

در بیانیه این سازمان که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده :

طبق پژوهش های اخیر،کودکان آسیب پذیرترین قشر در ده سال گذشته هستند. 

این بیانیه افزود: در حالی که دنیا روز جهانی کودک را جشن گرفت که در بسیاری از کشورها وخصوصاً در منطقه خاورمیانه؛ بزرگترین قربانیان کودک ها هستند. 

مسلمان آزاده ادامه داد: اقدامات نظامی و درگیری های مسلحانه داخلی یکی از دلایل اساسی قربانی شدن هزاران تن از کودکان بوده و نبود خدمات مناسب پزشکی و نیز فقر و گرسنگی این قشر آسیب پذیر را در ده سال گذشته، آسیب پذیرتر شده اند. 

این سازمان حقوق بشری ادامه داد: ده ها سازمان حقوق بشری، سرباز گیری کودکان پسر زیر 14 سال و وارد کردن آنها به جنگ های گوناگون، اجبار نمودن آنها به انجام کارهایی که مناسب سنشان نیست و بساری موارد دیگر را، در مناطق مختلف جهان رصد نموده اند که بیانگر وضعیت وحشتناک و غیر قابل توصیف آنها می باشد. 

سازمان جهانی نفی خشونت در ادامه بیانیه خود آورده است: در برخی از کشور های جهان مانند بحرین، شاهد بازداشت کودکان و زندانی شدن آنها به وسیله حکومت ها و یا قربانی شدن آنها در جنگ ها و درگیری های کشور هایی مانند سوریه و یمن هستیم که با تمام معاهده ها و قوانین حقوق بشری مغایرت دارند. 

مسلمان آزاده در پایان این بیانیه از جامعه جهانی خواست تا بیش از پیش به این قشر از جامعه اهمیت داده و به کشور های درگیر جنگ و اختلافات داخلی هشدار دهند تا دست از سیاسیت ها ی کودک ستیزانه بردارند و محیطی سالم و با ثبات را برای زندگی کودکان فراهم سازند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا