جهان

دعای هزاران لهستانی در سالگرد استقال این کشور؛ برای هولوکاست اسلامی دعا کنید

هم زمان با ۹۹امین سالگرد استقلال کشور لهستان، هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم جشن این روز، با سر دادن شعارهای نژادپرستانه، برای وقوع هولوکاست اسلامی دست به دعا برداشتند!

 

هم زمان با ۹۹امین سالگرد استقلال کشور لهستان، هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم جشن این روز، با سر دادن شعارهای نژادپرستانه، برای وقوع هولوکاست اسلامی دست به دعا برداشتند!

از سال ۲۰۱۵ میلادی که حزب راست افراط‌گرا اکثریت آراء را کسب کرد و در این کشور به قدرت رسید، فعالیت های نژادپرستانه و افراطگرایانه نیز در حاشیه برگزاری مراسم جشن استقلال لهستان شکل جدی‌تر و گسترده‌تری به خود گرفته است.

امسال و در ۹۹امین سالگرد استقلال این کشور نیز همانند دو سال گذشته، ورشو، پایتخت لهستان، شاهد حضور گسترده نژادپرستان سفید پوست بود که از ورشو، دیگر شهرهای لهستان و برخی از کشورهای همسایه در پایتخت این کشور جمع شده و شعارهای تند نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه سر دادند.

در مراسم امسال که جمعیت این گروه نژادپرست بیش از ۶۰ هزار نفر تخمین زده شده، شرکت‌کنندگان شعارهای مختلفی علیه اسلام و مسلمانان سر دادند.

در یکی از این شعارها، شرکت‌کنندگان که با آتش های سرخ رنگ خود را متمایز از دیگران کرده بودند، خواستار دعا برای هولوکاست و کشتار همگانی مسلمانان شدند.

این راهپیمایی خیابانی در نهایت به درگیری میان گروه های مختلف از جمله این نژادپرستان با گروه حامیان حقوق زنان انجامید که طی این درگیری‌ها، تعدادی زخمی و روانه بیمارستان شدند.

گفتنی است کشور لهستان در سال ۱۹۱۶ میلادی توانست به استقلال دست یابد. پیش از آن این کشور با نظام پادشاهی و دیکتاتوری اداره می‌شد. همچنین این کشور مدتی را تحت سلطه نازی ها و سپس کمونیست ها به سر برده است.

این کشور همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی و سرازیر شدن سیل پناهجویان عراقی و سوری به کشورهای اروپایی، شدیدترین تدابیر سیاسی را برای جلوگیری از ورود این پناهجویان به لهستان اتخاذ کرد و در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمترین آمار پذیرش پناهجو از سوریه و عراق را دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا