آفریقااخبارجهان

سه میلیون نفر در خطر قحطی به جهت درگیری ها در سودان

کمیته بین‌المللی نجات می‌گوید نزدیک به نیمی از جمعیت سودان به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

کمیته بین‌المللی نجات روز چهارشنبه هشدار داد که به دلیل درگیری های طولانی بین ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) ممکن است تا سه میلیون نفر در این کشور از گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

اعتزاز یوسف مدیر کمیته بین المللی نجات سودان به رادیو عمومی ملی مستقر در واشنگتن گفت: تقریبا نیمی از کشور به نوعی نیاز بشردوستانه دارد.

او هشدار داد: سه میلیون نفر در آستانه قحطی هستند، و این اعداد نیز بر اساس محاسبه های اولیه برآورد شده و قطعا تعداد افرادی که وضعیت آنان کمتر گزارش شده‌ واقعاً بی‌صدا می‌میرند.

اعتزاز یوسف تاکید کرد: مرگ در تنهایی در این زمانه باورنکردنی است، و این نشان از شکست و ضعف سیستم بهداشت و امداد دنیا در عصر حاضر دارد.

وی با ابراز تاسف از بی توجهی ها به سودان اظهار داشتن که من حدس می زنم که وضعیت مردم سودان به آن صورت اسف باری که در حال رخ دادن است به دنیا منعکس نمی شود، به همین لحاظ بحران کشور ما مانند فلسطین یا سوریه یا حتی اوکراین برای دیگران اهمیت زیادی ندارد، علی رغم آنکه بحران سودان حتی قبل از سایر بحران ها وجود داشته بوده اما ما هرگز نتوانسته ایم توجه رسانه ها را جلب کنیم.

مدیر کمیته بین المللی نجات سودان در ادامه گفت که نمی‌خواهد بحران سودان را با بحران سایر نقاط دنیا مقایسه کند، اما بایستی سودان واقعاً در قلب تلاش‌های دیپلماسی قرار گیرد و توجه لازم را به خود جلب کند.

گفتنی است که درگیری ها در سودان در آوریل 2023 بین ژنرال ارتش عبدالفتاح البرهان و فرمانده نیروهای RSF، محمد حمدان داگالو بر سر اختلافات در مورد ادغام این گروه شبه نظامی در ارتش آغاز شد.

بر اساس آمار سازمان ملل، درگیری‌ها منجر به کشته شدن نزدیک به 16 هزار نفر، آواره شدن میلیون‌ها نفر و ایجاد یک بحران انسانی ویرانگر در سودان شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا