جهان

اتحاد عمومی در آلمان علیه حزب اسلام‌ستیز

فعالان مدنی در آلمان علیه حزب اسلام‌ستیز متحد شدند.

 

فعالان مدنی در آلمان علیه حزب اسلام‌ستیز متحد شدند.

گروه‌های حقوقی و مدنی آلمانی علیه حزب اسلام‌ستیز و راست افراطی «آلترناتیو در آلمان» که به تازگی به پارلمان وارد شده و دیگر گروه‌های اسلام‌هراس متحد شدند

این گروه ها متعهد شده‌اند با فعالیت در سطح کشوری، مانع بروز اشتباهات سیاسی مشابه در انتخابات کشورهای دیگر شوند.

به گزارش رویترز، در همین راستا امروز هزاران نفر از مردم و فعالان حقوق مدنی در «درسدن» ـ شهری در شرق آلمان ـ گردهم خواهند آمد تا اعتراض‌شان را نسبت به تجمع نژادپرستان و اسلام ستیزان «پگیدا» ابراز کنند.

گروه پگیدا «مخفف اروپایی‌های میهنی علیه اسلام‌گرایی در غرب» در اوایل سال 2015 به وجود آمد و هم اکنون برخی از هواداران این گروه جذب حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو برای آلمان» شده‌اند. این حزب برای نخستین بار پس از نیم قرن، امسال کرسی‌های زیادی را در پارلمان آلمان از آن خود ساخته است.

این حزب توانسته نزدیک به 13% آراء را در انتخابات ملی 24 سپتامبر به خود اختصاص دهد و هم اکنون سومین حزب مهم در مجلس بوندستاگ محسوب می‌شود.

کارشناسان می گویند افزایش فعالیت این حزب اسلام‌ستیز بخشی از یک روند جهانی است که هم‌اکنون روی کار آمدن احزاب و رهبران مستبد را در لهستان، مجارستان و اخیرا، اتریش به ارمغان آورده است.

این فعالان همچنین قصد دارند در روز 2 دسامبر تظاهرات گسترده‌ای در شهر شمالی هانوور آلمان علیه همایش حزب راست افراطی برگزار کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا