جهان

بازداشت هشت فرانسوی به اتهام توطئه علیه مساجد

هشت مرد فرانسوی از جمله سه نوجوان به اتهام نقشه‌کشیدن برای هدف قرار دادن مساجد و برخی سیاستمداران بازداشت شدند.

 

هشت مرد فرانسوی از جمله سه نوجوان به اتهام نقشه‌کشیدن برای هدف قرار دادن مساجد و برخی سیاستمداران بازداشت شدند.

به گزارش گاردین، این افراد که 17تا 29 سال سن دارند، به اتهام مشارکت در یک «توطئه تروریستی جنایتکارانه» و ارتباط با «لوگان الکساندر نیسین» دستگیر شدند.

نیسین، بنیانگذار گروهی موسوم به «سازمان ارتش مخفی» (OAS) است که ۵ ماه پیش، پس از اعلام نقشه خود برای حمله به سیاهپوستان، مسلمانان و مهاجران در مارسی دستگیر شد.

این فرد ۲۱ ساله پیش‌ از دستگیری با گرداندن صفحه‌ای در فیسبوک توجه مسئولان امنیتی فرانسه را جلب کرده بود. وی در این صفحه «آندرس برینگ بریویک»، نئونازی عامل حملات تروریستی نروژ در سال ۲۰۱۱ را که منجر به کشته شدن ۷۷ نفر شد، می‌ستود.

دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که این گروه هشت نفره توسط نیسین تشکیل شده بود تا اقدامات خشونت‌آمیزی را انجام دهند که توسط پلیس ضدترور دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، افراد دستگیر شده در حال آموزش و خریداری تسلیحات لازم بودند و برنامه آن‌ها حمله به اماکن عبادی از جمله مساجد، سیاستمداران، افراد سیاهپوست و فعالان ضد فاشیست بود.

از زمان حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ در فرانسه، فضای امنیتی در این کشور تشدید شده و پارلمان فرانسه چهارشنبه گذشته، یک لایحه سخت ضدترور را به تصویب رساند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا