جهان

گزارش نقض حقوق و آزادی در بحرین در نشست حقوق بشر سازمان ملل

13گزارش رسمی از نقض حقوق بشر در بحرین، تسلیم سازمان ملل شد.

 

13گزارش رسمی از نقض حقوق بشر در بحرین، تسلیم سازمان ملل شد.

سازمان های حقوق بشر بحرینی 13 گزارش درباره موارد نقض حقوق بشر در این کشور را با همکاری سازمان های حقوق بشر عربی و بین المللی به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند که این گزارش ها به عنوان سندی رسمی در سی و ششمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح و ثبت شد.

در این راستا انجمن حقوق بشر بحرین یکی از مؤسساتی است که 5 گزارش در زمینه نقض حقوق بشر به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد و این گزارش ها را با همکاری مرکز دفاع از قربانیان شکنجه انجام داد.

انجمن حقوق بشر بحرین در این پنج گزارش خود به مواردی همچون قانون دادگاه نظامی و مقایسه آن با ملاک های دادگاه عادلانه، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، ادامه یافتن حبس خانگی روحانیان شیعه، استمرار سرکوب تظاهرات های مسالمت آمیز، حمله به مؤسسات و مراکز فعالان اجتماعی ـ مدنی و حبس های طولانی مدت اشاره کرد.

علاوه بر این مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر «سلام» نیز با ارائه هشت گزارش به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به مواردی همچون نقض حقوق مردم در زمینه آموزش، رواج مجازات اعدام غیر قانونی، نقض حق برگزاری تجمع های مسالمت آمیز و سلب تابعیت شهروندان اشاره کرد.

این گزارش ها با همکاری مرکز «الخیام» و سازمان آفریقایی دفاع از حقوق بشر به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شدند.

شایان ذکر است، اکثریت مطلق جمعیت بومی کشور بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، ولی از بسیاری از حقوق خود به عنوان شهروند این کشور محروم بوده و کوچکترین اعتراض ها به شدت سرکوب می شود.

کشور بحرین توسط خانواده سلفی مذهب آل خلیفه و به صورت پادشاهی اداره می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا