جهان

مسلمان شدن مرد انگلیسی با خواندن قرآن

مرد انگلیسی با خواندن قرآن مسلمان شد.

 

مرد انگلیسی با خواندن قرآن مسلمان شد.

«کریستوس اوناسیس» در حال تماشای تلویزیون بود که «تامی رابینسون» از اسلام‌ستیزان انگلیسی در یک برنامه تلویزیونی ترجمه‌ای از قرآن در دست گرفته بود و از مردم می‌خواست که آن را بخوانند تا از اسلام بیزار شوند!

اوناسیس بعد از دیدن این برنامه تصمیم گرفت قرآن را مطالعه کند، نسخه‌ای تهیه و شروع به خواندن قرآن کرد اما نتیجه برعکس شد و اوناسیس مسلمان شد.

کریستوس که نام خود را به عبدالباری تغییر داده، می‌گوید: رابینسون مردم را دعوت می‌کرد که قرآن را بخوانند و تصورش این بود که با خواندن قرآن از اسلام بیزار خواهند شد، اما من حقیقت را دیدم و به همین خاطر مسلمان شدم.

وی افزود: رابینسون، بنیانگذار حزب ملی‌گرا و افراطی لیگ دفاع انگلیس، نمی‌داند که چه می‌گوید و هیچ درکی از تفاسیر قرآن ندارد.

عبدالباری می‌گوید: من دقیقاً همان ترجمه‌ قرآنی را خواندم که او در آن برنامه در دست داشت و هنگامی که توسط مجری برنامه به چالش کشیده شده بود تکرار می‌کرد که «آیا این کتاب را خوانده‌ای؟ آیا این کتاب را خوانده‌ای؟»

این تازه مسلمان همچنین در توئیتی نوشت: او می‌گفت قرآن را بخوانید و من هم همین کار را کردم البته بعد از آن شهادتین را نیز خواندم. ممنونم تامی.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا