جهان

وبا همچنان جان یمنی ها را می گیرد

بیش از ۲۱۱۰ شهروند یمنی در پی ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

 

بیش از۲۱۱۰ شهروند یمنی در پی ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

سازمان بهداشت طی گزارشی اعلام کرد که در کمتر از 5 ماه گذشته، طبق آماری که این سازمان آنها را به ثبت رسانیده، 2110 شهروند یمنی در پی ابتلا به بیماری «وبا» جان باخته‌اند.

این سازمان  همچنین از ثبت بیش از 725 هزار و 400 مورد مبتلا به بیماری وبا در مدت مذکور خبر داد.

به گفته سازمان های حقوق بشری از جمله پزشکان بدون مرز، انهدام زیر ساخت های کشور یمن از جمله شبکه آب رسانی و فاضلاب این کشور یکی از مهمترین دلایل اپیدمی شدن «وبا» در تمامی استان های یمن است.

از طرفی، نیمی از بیمارستانها و درمانگاه‌های یمن بسته شده و سایر بیمارستانها و درمانگاه‌ها نیز از کمبود شدید تجهیزات و داروهای لازم رنج می برند.

شمار مبتلایان به وبا به حدی است که بیمارستانها و درمانگاه‌های باقی مانده مملو از بیماران شده و پزشکان مجبور شده اند تا در چادرهای برپا شده یا حتی روی زمین به مداوای بیماران بپردازند.پ

عربستان سعودی در قالب ائتلاف خود، از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون، نه تنها جان ده  هاز تن را گرفته و یا مروح ساخته، بلکه میلیون ها تن از مردم این کشور را آواره ساخته است.

این حملات به گفته ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی، با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، آغاز شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا