جهان

بازگشت گوشت حلال در انگلیس، پس از آن که ممنوع شده بود

برنامه غذای حلال مدارس لانکشار انگلستان احیاء می‌شود.

 

برنامه غذای حلال مدارس لانکشار انگلستان احیاء می‌شود.

شورای شهر «لانکشار» ـ یک منطقه تاریخی واقع شمال غربی انگلستان ـ بحث پیرامون اضافه کردن غذای حلال به منوی تغذیه دانش آموزان را که در سال 2012 حذف شده بود، در دستور کار خود قرار داد.

«عبدالحمید قریشی» رئیس این شورا در این باره به خبرنگاران گفت: ما تصور می‌کردیم این مشکل در سال 2012 برطرف می‌شود، اما برخی کارشکنی‌ها باعث شده این مسئله به نتیجه نرسد.

وی افزود: بعضی نمایندگان و سیاستمداران با دشمنی و خصومت به مسئله نگاه کرده و قضیه را احساسی می‌کنند، در حالی که این موضوع برای جامعه مسلمانان به اعتقادات دینی آن‌ها برمی‌گردد.

لازم به ذکر است شورای شهر «لانکشایر» اخیرا بحث قانونی ساختن استفاده از گوشت حلال را مطرح ساخته؛ ولی برخی نمایندگان اسلام‌ستیز با مسئله «ذبح اسلامی» مخالفت می‌کنند.

گفتنی است رای گیری در این زمینه قرار است در 26 اکتبر انجام بگیرد و در صورتی که اعضای شورا رای به استفاده از گوشت حلال را در مدارس بدهند، قانون منع استفاده از گوشت حلال در 600 مدرسه در سرتاسر این منطقه تغییر خواهد کرد.

گفته می‌شود در تصمیم سال 2012 در ممنوع سازی غذای حلال در مدارس این منطقه نیز، هزاران دانش آموز مسلمان غذاهای گوشتی مدرسه را تحریم کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا