جهان

ضریح امام حسین علیه السلام در بلژیک

ضریح قدیمی «امام حسین علیه السلام» به بلژیک رسیدند.

 

ضریح قدیمی «امام حسین علیه السلام» به بلژیک رسیدند.

قطعات متبرک ضریح «امام حسین علیه السلام» به حسینیه حضرت «زهرا علیها السلام» در شهر «آنتئان» بلژیک رسید تا در یکی از موزه های این کشور به نمایش گذاشته شود.

جمعی زیادی از شیعیان و محبین «اهل بیت علیهم السلام»، روحانیون، شخصیت های رسمی و مردمی در بلژیک از این ضریح بازدید کردند.

قرار است این ضریح مقدس در اکثر موزه های کشور هایی اروپایی به نمایش گذاشته شود.

«عبیر الاعرجی» مدیر «مؤسسه الزهرا سلام الله علیها» در اینباره گفت: به نمایش گذاشتن این ضریح شریف، می تواند زبان جدیدی در جهت بیان صلح، امنیت و راهنمایی عقلی برای پیروان سایر ادیان آسمانی بوده و روشی برای بیان مظلومیت، حقیقت دین حقیقی و واقعی اسلام باشد.

«رجاء الحسناوی» یک عراقی ساکن بلژیک درباره این حرکت گفت: این ضریح می تواند، فضایی معنوی برای ما بوجود آورد و ما احساسس می کنیم که به زیارت «امام حسین علیه السلام» در شهر مقدس کربلا مشرف شده ایم.

وی افزود: حضور این ضریح مطهر می تواند به کشف حقیقت حوادثی که بعد از وفات «رسول خدا صلی الله علیه و آله» برای مسلمانان و «اهل بیت علیهم السلام» در کربلا پیش آمد کمک نموده و بعلاوه مفاهیم انسانی و تربیتی بزرگی که نسل های مختلف باید از آن یاد بگیرند را، بیان می کند.

شایان ذکر است، پیش از این نیز این ضریح مقدس در نمایشگاهی به نام «حج در جهان» در شهر کلنِ آلمان به مدت شش ماه به نمایش گذاشته شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا