جهان

هشدار اتریش نسبت به فعالیت‌های مشکوک اخوان‌المسلمین

تشکیلات اخوان‌المسلمین در حال ترویج افراط گرایی در اتریش است.

 

تشکیلات اخوان‌المسلمین در حال ترویج افراط گرایی در اتریش است.

وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات اتریش با انتشار گزارشی نسبت به سوءاستفاده تشکیلات اخوان‌المسلمین از امکانات دولتی اتریش و مدارس آن برای گسترش تندروی و افراط‌گرایی هشدار دادند.

در این گزارش، اسنادی مبنی بر نشر عقاید افراط‌گرایانه میان اقلیت مسلمان این کشور و استفاده از خاک اتریش به‌عنوان پایگاهی برای سازماندهی فعالیت‌های این تشکیلات تروریستی در کشورهای عربی ارائه شده است. 

وزارت خارجه اتریش و سازمان اطلاعات این کشور در این گزارش، تشکیلات اخوان‌المسلمین را متهم کردند که برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف سازمانی خود، متوسل به خشونت شده و حتی در برخی موارد دست به اقدامات تروریستی می‌زند. 

بر اساس این گزارش، قدرت‌گرفتن و فعال‌شدن سازمان‌های وابسته به اخوان‌المسلمین در قاره اروپا تنها به تحقق خواسته‌های این سازمان در کشوهای عربی کمک نمی‌کند، بلکه این تشکیلات در راستای تضعیف همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و ادغام آنان در جوامع غربی نیز تلاش می‌کند. 

گفتنی است، این برای نخستین بار نیست که یک کشور غربی از عواقب فعالیت‌های تشکیلات اخوان‌المسلمین هشدار داده و خواستار زیر نظر داشتن فعالیت‌های مشکوک این تشکیلات می‌شود.

در ماه مارس گذشته، آژانش دفاع اضطراری و مدنی سوئد نیز با انتشار گزارشی نسبت به تلاش‌های اخوان المسلمین برای ایجاد جامعه‌ای موازی و در مخالفت با اصول و ارزش‌های حاکم بر جامعه «سوئد» هشدار داد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا