جهان

دالایی لاما: مصیبت مسلمانان روهینگیا بسیار غم‌انگیز است

رهبر دینی بوداییان تبت ضمن ابراز اندوه نسبت به مصیبت کنونی مسلمانان روهینگیا در میانمار، خواستار کمک بوداییان این کشور به پناهجویان شد.

 

رهبر دینی بوداییان تبت ضمن ابراز اندوه نسبت به مصیبت کنونی مسلمانان روهینگیا در میانمار، خواستار کمک بوداییان این کشور به پناهجویان شد.

به گزارش یورونیوز، «دالایی لاما» ـ رهبر معنوی تبت ـ ضمن ابراز غم و اندوه به دلیل مصیبت مسلمانان روهینگیا که این روزها از میانمار پا به فرار می گذارند، به همتایان بودایی خود در این کشور یادآور شد که به گفته او، بودا به پناهندگان کمک می کند.

بر اساس این گزارش، دالایی لاما هنگام ورود به فرودگاه «کانگرا» در ایالت مرزی «هیماچال پرادش» در شمال هند، در این باره اظهار داشت: این افرادی که به برخی مسلمانان حمله می کنند باید بودا را به یاد آورند و من بر این باورم که اگر در چنین شرایطی «بودا» در میان ما بود، دست همکاری را دراز کرده و بدون شک به آن مسلمانان فقیر کمک می کرد.

رهبر دینی بوداییان تبت همچنین در پیامی در رابطه با اهمیت همکاری و کمک نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: همدلی و همدردی نیروی درونی ما را تقویت می کند و ترس را کاهش می دهد و هنگامی که توجه خود به آسایش دیگران را نشان می دهیم نیز اعتماد رشد می یابد.

این در حالی است که پیشتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرده بودند که برآورد می شود طی دو هفته اخیر نزدیک به 270 هزار پناهجوی روهینگیا در تلاش برای پناهندگی در بنگلادش، از میانمار فرار کرده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا