جهان

گزارش سازمان ملل درباره قربانیان غیر نظامی جنگ یمن

بیشتر قربانیان جنگ یمن، در حملات ائتلاف سعودی کشته شدند.

 

بیشتر قربانیان جنگ یمن، در حملات ائتلاف سعودی کشته شدند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از جان باختن بیش از ۵ هزار غیر نظامی در یمن خبر داده و تاکید کرده که ائتلاف سعودی مسئول مرگ بیش از سه هزار تن از آنها می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که از آغاز جنگ در یمن در ماه مارس سال ۲۰۱۵ تا پایان ماه گذشته میلادی دست کم پنج هزار و ۱۴۴ شهروند غیر نظامی این کشور جان خود را از دست داده و بیش از هشت هزار و ۷۴۹ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی حقوق بشر در گزارش خود تاکید کرده که 1235 کودک در این جنگ جان خود را از دست داده و 1541 کودک نیز مجروح شده اند که با این حساب یک چهارم از قربانیان حملات عربستان سعودی به یمن کودک هستند.

در این گزارش همچنین آمده که حملات هوایی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی عامل اصلی جان باختن شهروندان غیر نظامی در یمن بوده و دست کم 3177 غیر نظامی بر اثر حملات ائتلاف جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب حملات ائتلاف عربیِ تحت امر عربستان سعودی جان در حدود دو سوم از قربانبان غیر نظامی جنگ یمن را گرفته است.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در پایان گزارش خود، ضمن تاکید بر این که جنگ در یمن به صورت کامل «فاجعه ساخت دست انسان» می باشد، اعلام کرد که جنگ در این کشور هر هفته جان بیش از ۱۱۰ تن را گرفته است.

این آمار در حالی اعلام شده که موسسات حقوق بشری مستقل تعداد جان باختگان و مجروحین جنگ یمن را بسیار بیش از این تعداد اعلام نموده و علاوه بر آن نیز مسئولیت جان باختن بیماران یمنی را نیز به عهده عربستان سعودی می دانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا