جهان

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا

دبیر کل سازمان ملل از وضعیت انسانی در غرب میانمار ابراز نگرانی کرد.

 

دبیر کل سازمان ملل از وضعیت انسانی در غرب میانمار ابراز نگرانی کرد.

درحالی که در عملیات جدید نظامیان ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا بیش از 400 تن جان خود را از دست داده اند،«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتن‌داری این کشور برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی در استان راخین شد.

گوترش با ابراز نگرانی عمیق از وضعیتی که مسلمانان روهینگیا با آن دست به گریبان هستند، از میانمار خواست آرامش و خویشتن‌داری خود را حفظ کند تا فاجعه‌ای انسانی در راخین رخ ندهد.

از طرفی به گزارش رویترز، بیش از 120 هزار مسلمان روهینگیا که در نتیجه خشونت‌های بودایی‌ها و سرکوب ارتش میانمار از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند.

به گفته «پیر پرون» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در نتیجه تعلیق عملیات کمک‌رسانی در مناطق مرکزی ایالت راخین، تعداد زیادی از آوارگان روهینگیا از دریافت کمک‌های غذایی و پزشکی محروم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وضعیت بهداشتی اردوگاه‌های آوارگان نیز به دلیل خودداری پیمانکاران از تمیز کردن این اردوگاه‌ها به مرحله خطرناکی رسیده و بیم آن می‌رود که با فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی، بیماری‌هایی مثل وبا میان آوارگان ساکن این اردوگاه‌ها شیوع پیدا کند.

اقلیت مسلمان روهینگیا به گواهی سازمان ملل متحد نسبت به دیگر اقلیت‌های جهان بیشترین فشار و خشونت را متحمل بوده و در کشور خود به چشم بیگانه و خارجی به آن‌ها نگاه می‌شود.

روهینگیایی‌ها از تبعیض‌های زیادی علیه خود رنج می‌برند که کار اجباری، محدودیت در آزادی رفت و آمد و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی بخشی از مشکلات آن‌ها است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا